Elektryczne rowery w Norwegii

Elektryczne rowery w Norwegii

Po ulicach norweskiego Bergen poruszają się już pierwsze elektryczne rowery DB Schenker przeznaczone do transportu towarów. Operator logistyczny zapowiada, że to dopiero początek rewolucji.

W przyszłym roku opłaty drogowe w Norwegii wzrosną, a kilka miast zredukuje możliwość poruszania się pojazdami z silnikami wysokoprężnymi. Natomiast od 2030 roku w całym kraju zaczną obowiązywać ograniczenia w korzystaniu z konwencjonalnych pojazdów mechanicznych. Poruszanie się samochodami dostawczymi i ciężarówkami po obszarach miejskich będzie niemożliwe lub bardzo kosztowne. Aby sprostać wyzwaniu, DB Schenker opracowuje i wdraża nowe rozwiązania w zakresie dystrybucji przesyłek w norweskich miastach.

 

Operator logistyczny wyznaczył nowe cele dla logistyki miejskiej wolnej od emisji CO2. Strategia DB Schenker dotycząca ekologicznego transportu miejskiego obejmuje korzystanie z pojazdów elektrycznych i elektrycznych rowerów towarowych.

 

Pracownicy operatora logistycznego korzystają w Bergen z elektrycznych rowerów towarowych od marca tego roku. Pojazdy są wyposażone w dwa pojemniki, w których można przewozić do 300 kg ładunków, a pojemność akumulatorów w e-rowerach wystarcza na osiem godzin. Nowe, elektryczne rowery towarowe wzbudziły zainteresowanie norweskich mediów. Pod wrażeniem inicjatywy, która została opracowana wraz z kilkoma podwykonawcami, jest również Norweski Zarząd Dróg i władze miejskie.

 

Kolejnym krokiem będzie Oslo. DB Schenker planuje, by pierwsze elektryczne rowery pojawiły się w stolicy Norwegii jeszcze tego lata. Logistyka miejska niesie za sobą ogromny potencjał w zakresie wykorzystania pojazdów elektrycznych w celu ograniczenia emisji spalin.

 

(DB Schenker)

Poleć ten artykuł:

Polecamy