Encon-Koester zmienia nazwę na ProCobot

Encon-Koester zmienia nazwę na ProCobot

Nowa nazwa firmy odzwierciedla jej strategiczny cel: kompleksową obsługę w zakresie wdrażania robotów współpracujących (cobotów) i popularyzację wiedzy na temat benefitów płynących z cobotyzacji

ProCobot świadczy usługi sprzedaży i wsparcia robotów współpracujących Universal Robots oraz robotów mobilnych Mobile Industrial Robots.

 

Firma ProCobot powstała w wyniku wydzielenia działalności związanej z cobotami ze spółki Encon-Koester – lidera sprzedaży i rynku szkoleń w obszarze robotów współpracujących. ProCobot przejął kompetentny zespół lokalnych inżynierów sprzedaży, świadczący wsparcie przed- i posprzedażowe.

 

Nowa nazwa firmy – ProCobot została zarejestrowana w lipcu tego roku, natomiast jej początki sięgają 2013 roku. Przez ostatnie 7 lat firma Encon-Koester przeprowadziła robotyzację w ponad 100 przedsiębiorstwach i sprzedała ponad 350 robotów. Ponadto była pierwszym dystrybutorem Mobile Industrial Robots w Polsce, preferowanym partnerem Universal Robots, w styczniu 2019 otrzymała status OnRobot Platinum Partner, a w czerwcu – Expert Partner 2019 od firmy Robotiq. W portfolio ProCobot można znaleźć akcesoria i aplikacje do robotów Universal Robots i Mobile Industrial Robots takich marek, jak: Dream Robotics, Easy Robotics, Evotec, Nord Modules, Octant, OnRobot, Robotiq, ROEQ.

 

Zarząd ProCobot wiąże rozwój firmy z Industry 4.0. Pracownicy są nie tylko ekspertami w swojej dziedzinie, ale także pasjonatami technologii robotów współpracujących. Zespół terenowych inżynierów sprzedaży współpracuje ściśle z klientami, dostosowując ofertę do potrzeb przedsiębiorstw, prezentuje urządzenia i zapewnia wszechstronne testy. Dział Techniczny tworzy Proof-of-Concept, przeprowadza szkolenia w Centrum Szkoleniowym oraz wspiera klientów w samodzielnej integracji i programowaniu robotów. ProCobot będzie rozwijał dotychczasowe kompetencje zespołu inżynierów, zapewniając szybką reakcję na zgłoszenie serwisowe klienta. Zespół posiada niezbędną wiedzę, narzędzia oraz magazyn części zamiennych; oferuje także robota zastępczego na czas naprawy.

 

Prezesem firmy został Paweł Lewandowski – związany z branżą przemysłową od ponad 30 lat, początkowo jako inżynier w firmie Siemens, później jako wiceprezes firmy Encon oraz prezes firm Encon-Koester i ProCobot.

 

– Dedykujemy tę zmianę naszym klientom, których wspieramy w rozwoju i innowacyjności. Zatrudniamy 25 najlepszych ekspertów z rynku, w tym 8 inżynierów, którzy na co dzień pracują „w terenie” ramię w ramię z klientami – mówi Paweł Lewandowski, prezes ProCobot – Proponujemy kompleksową ofertę, obejmującą rozwiązania produktowe oraz wsparcie autoryzowanego Centrum Szkoleń. Do każdego projektu precyzyjnie dostosowujemy wszystkie elementy, w tym aplikację zrobotyzowaną. Wieloletnie doświadczenie w pracy z robotami współpracującymi oraz świetne zaplecze techniczne umożliwia nam – wspólne z klientem – zweryfikowanie możliwości automatyzacji procesów produkcyjnych – dodaje.

 

ProCobot wzmocniło doświadczenie Marcina Gwóździa, który objął funkcję wiceprezesa do spraw sprzedaży. Przez blisko 3 lata nadawał ton wzrostowi rynku cobotycznego w Polsce, na stanowisku menadżera ds. rozwoju sprzedaży robotów w polskim oddziale Universal Robots.

 

Firma świadczy usługi szkoleniowe w zakresie robotów Universal Robots i Mobile Industrial Robots. Autoryzowane Centrum Szkoleniowe Universal Robots przekazuje praktyczną wiedzę, przydatną w nowoczesnym przemyśle. Poziomy i programy kursów dopasowane są zarówno do początkujących, jak i doświadczonych użytkowników robotów UR. Dedykowane kursy z zakresu robotów mobilnych MiR pozwalają dowiedzieć się jak skutecznie zautomatyzować transport wewnątrz zakładu, zwiększając produktywność przedsiębiorstwa.

 

ProCobot przeprowadza symulacje dotyczące efektywności i zwrotu z inwestycji klientom, którzy rozważają robotyzację produkcji.

 

– Wspólnie z klientem dobieramy najlepsze rozwiązania dopasowane do jego potrzeb, a zespół ekspertów przeprowadza testy w naszym wrocławskim biurze lub w zakładzie produkcyjnym klienta. Wyniki prezentowane są w formie szczegółowego raportu pozwalającego ocenić zalety cobotów, w tym zwrot z inwestycji, jeszcze przed wdrożeniem projektu – mówi Paweł Lewandowski.

 

Według opublikowanego przez Międzynarodową Federację Robotyki (International Federation of Robotics) raportu „World Robotics 2019 Industrial Robots” w 2018 roku sprzedano na świecie 385 tys. robotów. Największe wzrosty rynku odnotowano w Europie i Ameryce, zahamował za to wzrost w Azji. Mimo to zdecydowanie największym na świecie pozostaje rynek chiński (133,2 tys. robotów sprzedanych w 2018 roku). Z krajów europejskich liderem są Niemcy (27,9 tys. robotów). Polska powoli nadrabia dystans do liderów rynku. Według raportu „World Robotics Report 2018” gęstość robotyzacji w naszym kraju rośnie, jednak liczba robotów na 10 000 pracowników jest nadal niższa w porównaniu z innymi krajami naszego regionu – Czechami, Słowacją i Węgrami – i wynosi 36 jednostek na 10 tys. pracowników.

Poleć ten artykuł:

Polecamy