Fabryka Global Steering Systems oficjalnie otwarta

Fabryka Global Steering Systems oficjalnie otwarta

Wbicie pierwszej łopaty pod budowę opolskiej fabryki amerykańskiego koncernu Global Steering Systems (GSS) odbyło się w kwietniu ubiegłego roku. Zakład GSS, w którym powstają elementy układu kierowniczego, ruszył już z produkcją, ale oficjalne otwarcie fabryki odbyło się 21 lipca.

Fabryka kosztowała 27 mln zł. Mierząca 4 tys. metrów kwadratowych hala powstała na 2-hektarowej działce w opolskiej podstrefie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Invest-Park. Do tej pory GSS zatrudnił już w Opolu ponad 60 osób. Zakład działa na dwie zmiany. I regularnie zwiększa zatrudnienie. Docelowo ma w nim znaleźć pracę ponad 200 osób. Powstające tu części trafiają do Forda i Fiata.

 

W ramach uroczystości gości biorących udział w uroczystości otwarcia oprowadzono po zakładzie. Podpisano też umowę o współpracy GSS z Politechniką Opolską. Dokument sygnowali Larry Finell, CEO GSS oraz prof. Marek Tukiendorf, rektor PO. – Życzymy wam byście się czuli w Opolu jak w drugim domu – powiedział proc. Tukiendorf.

 

Amerykanie zanim zdecydowali się na zainwestowanie w stolicy województwa długo oglądali różne lokalizacje na terenie Europy. Rozważali m.in. Niemcy, Hiszpanię, Rumunię czy Czechy. W ramach wizyt przedinwestycyjnych, przedstawiciele GSS odwiedzili również inną fabrykę produkującą elementy automatyki.

 

– Byliśmy pod wielkim wrażeniem ludzi, którzy tam pracują, ich etyki pracy. Od razu wiedzieliśmy, że chcemy właśnie w Polsce zbudować naszą fabrykę. Opole wybraliśmy ponieważ spotkaliśmy w nim ludzi, którzy obiecali pomoc i swoich obietnic dotrzymali – relacjonował w kwietniu ub. roku Larry Finnell.

 

Amerykańska firma Global Steering Systems otrzymała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie opolskiej podstrefy Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w czerwcu 2014 r. Firma ma swoją siedzibę w Watertown w stanie Connecticut i może się pochwalić 50-letnią tradycją. Przez ten czas przeszła liczne zmiany nazwy i właścicieli. Układy kierownicze wytarzane przez GSS są montowane w autach Ford, Chrysler, Volkswagen, Fiat oraz Tesla. Do tej pory przedsiębiorstwo działało głównie na rynku amerykańskim oraz chińskim.

Poleć ten artykuł:

Polecamy