FM Logistic podsumowuje 2011 rok

FM Logistic podsumowuje 2011 rok

FM Logistic, międzynarodowy operator logistyczny działający w Polsce od 16 lat podsumowuje kolejny rok. Obroty firmy sięgnęły 620 mln złotych, firma zyskała nowych klientów, przedłużyła umowy z obecnymi i zwiększyła zatrudnienie, dając pracę kolejnym 250 osobom.

Usługi Magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce (28,6% z czego ok. 8% to składowanie, 21% handling i usługi administracyjne), usługi transportowe przynoszą w sumie 59% (30,3% pochodzi z transportu międzynarodowego, a 28,7% z transportu krajowego), usługi Co-packingu i Co-manufacturingu reprezentują 12,2% a usługi Customs/SCM 0,2%. Klienci operatora wywodzą się z sześciu sektorów aktywności. Obroty wśród nich kształtują się następująco: food industry (36%); retail (33%); home&personal care (16%); industrial&electronics (12%); luxury cosmetics (2%) i health (1%).Do dyspozycji klientów jest ponad 500.000 mkw powierzchni magazynowych i produkcyjnych, na 9 platformach usytuowanych w całym kraju, co również stawia FM Logistic w gronie największych operatorów logistycznych w Polsce, pod względem powierzchni operacyjnej. W tym roku firma otworzyła nową powierzchnię magazynową w Woli Bykowskiej (Piotrków Tryb.) oraz kontynuowała zapowiadane rozbudowy platform w: Olszowej (Strzelce Opolskie), Błoniu, Jarostach (Piotrków Tryb.) i Mszczonowie. Na przełomie 2010/2011 roku rozliczeniowego, FM Logistic rozpoczęło współpracę z kilkoma nowymi Klientami, takimi jak: Colgate (Europa Centralna – magazynowanie/dystrybucja/copacking/SCM); Sanofi-Aventis (magazynowanie/dystrybucja); Sandoz Lek (magazynowanie/dystrybucja); Hortex (dystrybucja) i Coty (copacking). Co więcej, aktualni klienci operatora także zdecydowali się na rozszerzenie zakresu współpracy o dodatkowe usługi np. Auchan (magazynowanie), Technicolor (co-manufacturing), Danone Fresh (dystrybucja), Michelin (magazynowanie/dystrybucja), IKEA (magazynowanie/dystrybucja), Lotte-Wedel (magazynowanie/dystrybucja) i GSK (dystrybucja, cross-docking). W 2011 FM Logistic zwiększyło liczbę pojazdów własnych. Od maja operator dysponuje 35 nowymi naczepami. 30 z nich to najnowocześniejsze dostępne na rynku chłodnie 33-paletowe oraz 5 plandek typu Long Max. Ta inwestycja pochłonęła 7 milionów złotych.

Firma FM Logistic uzyskała w tym roku certyfikat GMP (Good Manufacutring Practice/Dobra Praktyka Wytwarzania) i GDP (Good Distribution Practice/ Dobra Praktyka Dystrybucji) w zakresie magazynowania i dystrybucji produktów farmaceutycznych. Nadanie tych certyfikatów, to potwierdzenie najwyższej jakości realizowanych przez operatora projektów logistycznych. W listopadzie 2011 roku, platforma FM Logistic w Jarostach zdobyła II miejsce w konkursie organizowanym przez Okręgowy Inspektorat Pracy. W XVIII edycji konkursu „Pracodawca – organizator pracy bezpiecznej”, FM Logistic Jarosty wyróżnione zostało w kategorii zakładów zatrudniających od 51 do 250 pracowników. Operatorowi zostało także przyznane wyróżnienie honorowe w programie badawczym Operator Logistyczny Roku 2011, w kategorii: „Integracja Łańcuchów Dostaw Producentów i Dystrybutorów”.

Ten rok przyniósł także odświeżenie identyfikacji firmy. Nowe logo FM Logistic ma podkreślać najważniejsze wartości korporacyjne operatora – solidność, innowacyjność i nowoczesność. Elementem nawiązującym w nim do tradycji są czerwone litery FM, pochodzące od nazwisk założycieli frimy, Panów Edmonda Faure i Jean-Marie Machet, a także kolor niebieski, swoisty kod genetyczny firmy, związany z nią od samego początku jej istnienia.

Poleć ten artykuł:

Polecamy