FM Logistic z Carrefour od 15 lat

FM Logistic z Carrefour od 15 lat

W styczniu 2000 roku FM Logistic rozpoczęło realizację projektu dla firmy Carrefour. Początkowo w ramach współpracy operator odpowiadał za magazynowanie i dostawy do dziewięciu sklepów sieci. Przez kolejne lata rozszerzano zakres wspólnych działań zgodnie z zapotrzebowaniem rozwijającego się rynku.

Obecnie, po 15 latach FM Logistic pełni rolę magazynu centralnego sklepów w centralnej i północnej Polsce.

 

Na starcie przy obsłudze klienta Carrefour zatrudnionych zostało 100 osób, dzisiaj to zespół liczący 500 pracowników. W 2000 roku obsługiwano na wejściu do magazynu 382 palety, podczas gdy dziś ta aktywność to 1800 palet w pikach nawet do 3000 dziennego przyjęcia.W regałach składuje się średnio 24 000 palet z możliwością składowania do 35 000 .

 

Każdego dnia towary transportowane są przez 90 samochodów i 6 przewoźników do 283 sklepów franczyzowych, 40 hipermarketów i 83 supermarketów. Dla porównania, 15 lat temu FM Logistic wysyłało 4 samochody do 9 sklepów sieci. Od września 2014 roku FM Logistic prowadzi magazyn centralny dla całej sieci Carrefour w dystrybucji noon food. To oznacza, że operator obsługuje nie tylko sklepy z centralnej i północnej Polski, ale również placówki obsługiwane przez magazyn południowy w Będzinie (31 hipermarketów i 61 supermarketów). FM Logistic wdrożył też dla Carrefour projekt centrum konsolidacyjnego dla kilku kluczowych dostawców pozwalający im samodzielnie zarzadzać poziomem zapasów.

 

Serwisy świadczone przez FM to: klasyczne składowanie produktów w regałach, kompletacja zamówień na wszystkich poziomach jednostek logistyczncych zarówno z produktów składowanych jak i dostarczancyh w tzw. tranzycie, etykietowanie-polonizacja, zarządzanie pustymi opakowaniami, usługa planowania transportu dla wszystkich magazynów i baz przeładunkowych CRF w Polsce, odbiory bezpośrednie towarów od dostawców oraz usługi transportowe w całym kraju operator odpowiada za obsługę wejścia i wyjścia artykułów takich jak: napoje, alkohole, produkty spożywcze, chemia, bazar, tekstylia, drobna elektronika i papierosy. Wszystkie procesy realizowane są z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi informatycznych i procedur.

Poleć ten artykuł:

Polecamy