Geis w branży fashion

Geis w branży fashion

Sprzedaż towarów z branży fashion ma swoją specyfikę, która przejawia się również w logistyce. Rok kalendarzowy podzielony jest na dwa sezony – wiosna/lato i jesień/zima. Dla każdego z nich magazynowane są różne produkty i nowe kolekcje. Co to oznacza? Między innymi przygotowanie dużej ilości towaru w stosunkowo krótkim czasie. Inną specyficzną cechą jest regularna wymiana rzeczy sezonowych w sklepach, związana z przetwarzaniem zwróconych towarów.

Grupa Geis w obszarze towarów ze świata mody świadczy usługi logistyczne m.in. na rzecz spółki Great United Trading (GUT), s.r.o., która ma pod skrzydłami marki takie jak KVL, Lee Cooper i Timeout.

W ramach naszej współpracy zapewniamy wszelką obsługę magazynową tj. od rozładunku dostarczonych kontenerów, czy przesyłek lotniczych i samochodów ciężarowych, po dostawę do odbiorców końcowych. Towar przechowywany jest na magazynie w kartonach zawierających różne rozmiary danego artykułu. Są one sortowane, układane na paletach i magazynowane. Wahania stanów magazynowych mogą sięgać nawet 2000 pozycji paletowych, co jest bardzo wymagające przy zarządzaniu efektywnością magazynowania w ramach multi-user magazynu. Zgodnie z otrzymanymi zamówieniami niezbędny towar dla indywidualnych odbiorców jest ekspediowany z magazynu i kompletowany. Magazyn jest podłączony do sieci dystrybucyjnej grupy. W zależności od wielkości przesyłki towar wysyłany jest do sklepów w Czechach i na Słowacji transportem paletowym lub całopojazdowym.

Geis zapewnia również odbiór i przetwarzanie zwracanych towarów, co jest nieregularną pracą w związku z wymianą kolekcji sezonowych w sklepach. Zwracany towar trafia do magazynu i jest przetwarzany zgodnie z wytycznymi klienta. Pomiędzy sezonami zwykle występuje okres odpoczynku trwający od jednego do dwóch miesięcy.

W 2020 roku wszystko jednak było trochę inaczej, ponieważ pod koniec lipca wysyłane były jeszcze kolekcje wiosenno-letnie, a od 12 sierpnia do magazynu zaczęły przybywać kontenery z towarami jesiennozimowymi. Nastąpiła jeszcze jedna zmiana: częścią usługi na rzecz spółki GUT jest także zapewnienie funkcjonowania sklepu internetowego z towarami marki Timeout. Wiosna zeszłego roku w związku z kryzysem koronawirusa oparta była na sprzedaży elektronicznej – nie inaczej było w przypadku odzieży. Spółka Geis posiada stały zespół zajmujący się zabezpieczaniem projektu, który przez lata zdobył duże doświadczenie. Dzięki temu z powodzeniem zarządza corocznym przyrostem sezonowym.

Poleć ten artykuł:

Galeria zdjęć do artykułu

Polecamy