GITD: wykładnia pojęć “ładunku sypkiego” i “drewna”

GITD: wykładnia pojęć “ładunku sypkiego” i “drewna”

Główny Inspektor Transportu Drogowego wydał „Wytyczne nr 1 z 6 kwietnia 2012 r. w sprawie wykładni pojęć „ładunku sypkiego” i „drewna”

Pojęcia te zostały użyte na gruncie normy prawnej wyrażonej w przepisie art. 5 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 222, poz. 1321)”.

Brzmienie art. 5 ust. 2 pkt. 2 ustawy zmieniającej:

„postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej dotyczącej przejazdu pojazdu nienormatywnego, prowadzone na podstawie przepisów ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, umarza się wobec podmiotu wykonującego przejazd, jeżeli rzeczywista masa całkowita pojazdu nienormatywnego nie przekracza dopuszczalnej wielkości lub wielkości określonej w zezwoleniu na przejazd pojazdu nienormatywnego, a przekroczenie dotyczy wyłącznie nacisku osi pojazdu przy przewozie ładunków sypkich oraz drewna”.

Ponieważ obowiązujące regulacje prawne nie zawierają legalnej definicji pojęć „ładunki sypkie” i „drewno” przedmiotowe wytyczne wydane zostały w celu umożliwienia podczas kontroli prowadzonych przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego rodzajowego zakwalifikowania przewożonych materiałów jako „ładunki sypkie” bądź „drewno”. Tekst wytycznych znajduje się na stronieGITD:  www.gitd.gov.pl/content/wytyczne-w-sprawie-przewozu-drewna

Źródło: www.gitd.gov.pl

Poleć ten artykuł:

Polecamy