Google Glass odradzają się w przemyśle
Okulary Google Glass okazały się porażką internetowego giganta - ale zniknęły tylko z rynku elektroniki konsumenckiej. Inteligentne okulary, łączące się z Internetem, znalazły swoje miejsce w przemyśle i Google przygotował ich nową wersję, opracowaną z myślą o zastosowaniu biznesowym.
Rozwój Przemysłu 4.0 i rosnąca popularność elektroniki użytkowej dały drugą szansę Google Glass. Google przygotowało wersję dla profesjonalistów – Enterprise Edition – i przekazało kilku firmom do testów pod rygorem utrzymywania tego w tajemnicy. Z okularów korzystali m.in. pracownicy Boeinga, General Electric, AGCO czy DHL.
Nowa wersja w minionym tygodniu trafiła do otwartej sprzedaży. Zmiany w Enterprise Edition, wprowadzone z myślą o przemyśle, to m.in, większa bateria, większa matryca aparatu fotograficznego, szybszy procesor oraz przede wszystkim zmieniona konstrukcja, Modularna budowa pozwala zamontować Google Glass na przemysłowych okularach ochronnych czy zwykłych okularach korekcyjnych.
Google Glass dzięki wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości mogą służyć pozwalające znajdować towar w magazynie czy pomagać w procesach montażu na hali produkcyjnej. Firma chwali się, że opinie pracowników korzystających z urządzenia podczas testów były bardzo pozytywne, ale po pierwszej porażce oczekiwania Google są utrzymywane w ryzach.