Grupa Raben najlepiej rozpoznawalną marką w kategorii „Transport i logistyka”
Grupa Raben została uhonorowana tytułem TOP MARKA 2024 i ugruntowała swoją pozycję w corocznym zestawieniu najsilniejszych medialnie brandów, opracowanym przez magazyn PRESS i Instytut Monitorowania Mediów. Operator logistyczny już po raz piąty z rzędu trafił na szczyt rankingu branżowego, a tym samym znalazł się w prestiżowym gronie 50 marek, o których w czasie dwunastu miesięcy pisano najwięcej i najlepiej.
Uzyskanie tytułu TOP MARKA przez pięć kolejnych lat to dla firmy nie lada osiągnięcie i potwierdzenie wielkiej siły marki. Grupa Raben znów okazała się najmocniej obecnym w prasie, na portalach internetowych i w mediach społecznościowym przedstawicielem swojego sektora, czego dowodzi pozycja lidera w kategorii „Transport i logistyka”. Do takiego wyniku przyczyniło się kilka zmiennych: liczba publikacji, impact, czyli dotarcie wzmianki o marce na podstawie danych o konsumpcji konkretnego medium, i indeks sentymentu, czyli współczynnik oparty na wydźwięku (pozytywnym, negatywnym lub neutralnym), które oceniają komunikaty nie tylko pod względem ilościowym, ale też jakościowym.
– Chociaż podobno nieważne jest co mówią, byle by w ogóle mówili, my dążymy do tego, by o Grupie Raben wypowiadano się i pisano wyłącznie w pozytywnym tonie. Dlatego wynik badania TOP MARKA 2024 napawa nas wielką dumą. Zainteresowanie mediów, jakie wzbudzają nasze inicjatywy w zakresie „zielonej” logistyki, inwestycji i działań ESG, to dowód, że obraliśmy właściwy kierunek. Utrzymanie się na szczycie branżowego rankingu przez tak długi czas jest ogromnym sukcesem, a jednocześnie motywacją do dalszej pracy i doskonalenia – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, PR manager w Grupie Raben – Dziękuję naszym ekspertom za ich liczne zaangażowanie w wypowiedzi medialne, które wzmacniają wizerunek naszej marki i przyczyniają się do budowania jej siły w przestrzeni medialnej. Dziękujemy także przedstawicielom mediów, za to że tak chętnie i tak często podejmują tematy związane z naszą firmą.
Tegoroczne zestawienie TOP MARKA tradycyjnie zawiera 500 brandów należących do 50 branż. Łącznie przeanalizowano przekazy dotyczące aż 830 firm: 1,4 mln tekstów prasowych, 11,9 mln publikacji internetowych oraz 18,2 mln postów z Facebooka, Instagrama, platformy X i YouTube’a, które ukazały się między 1 lipca 2023 a 30 czerwca 2024 roku. XVII edycję projektu oprócz magazynu PRESS po raz pierwszy zrealizował Instytut Monitorowania Mediów (we wcześniejszych latach PSMM Monitoring & More).