Hybrydy w Banku Pekao
Bank Pekao S.A. odebrał 30 egzemplarzy hybrydowej Toyoty Auris. Ich wprowadzenie do floty otwiera nowy rozdział. Użytkowanie będzie przyjazne środowisku, tańsze i bardziej oszczędne. Kontrakt zrealizował i samochody przekazał autoryzowany dealer Toyota Marki/Żerań.
W październiku 2018 roku Bank Pekao zamówił 30 hybrydowych Aurisów. Odbiór nastąpił 31 stycznia 2019 roku. Finansowanie zapewnia spółka Pekao Leasing. To element dążenia banku do nieustannego poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, także w decyzjach administracyjnych.
– Wprowadzenie samochodów hybrydowych do floty jest spowodowane przede wszystkim dbałością o środowisko naturalne. Nowe pojazdy emitują niższe ilości tlenku węgla, siarczanów i innych szkodliwych substancji. Jako pierwsze zostaną wymienione auta, które jeżdżą najwięcej w obrębie miast – mówi Tomasz Szlęzak, kierownik Zespołu Zarządzania Flotą Samochodową w Banku Pekao.
Jednostka napędowa składa się z wolnossącego silnika 1.8 o mocy 99 KM oraz silnika elektrycznego. Łączna moc zestawu to 136 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 10,9 s i rozwija prędkość 180 km/h. Gdy baterie są naładowane, auto może poruszać się z prędkością do 50 km/h, wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny. Gdy stoi w korkach, jedzie ze stałą prędkością (maks. 70 km/h) lub rusza – silnik spalinowy często jest wyręczany przez elektryczny. To sprawia, że użytkowanie hybrydowego auta w mieście jest tańsze niż w przypadku tradycyjnej wersji spalinowej. Podczas jazdy w gęstym ruchu samochód ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwo niż wersja z silnikiem Diesla.
Toyota Auris pozwala nie tylko zaoszczędzić na kosztach utrzymania i eksploatacji. Bank zyska także na mniejszej utracie wartości, a co za tym idzie – niższej racie leasingu. Tarcze i klocki hamulcowe oraz opony mają większe przebiegi, ponieważ przy każdym delikatnym wciśnięciu hamulca najpierw włącza się system odzyskiwania energii kinetycznej.
Bank Pekao może zaoszczędzić co najmniej kilka tysięcy zł miesięcznie dzięki uniknięciu napraw lub wymiany części, których w tym samochodzie nie ma: skomplikowanego układu wtryskowego, dwumasowego koła zamachowego, sprzęgła, rozrusznika czy alternatora. Ich funkcję pełnią podzespoły napędu hybrydowego. Akumulator trakcyjny nie wymaga wymiany przez cały okres użytkowania auta. Hybrydy to także mniejszy koszt parkowania w wielu miastach. W niektórych metropoliach samochody tego typu mogą nawet poruszać się buspasami.
– Będziemy sukcesywnie wprowadzać kolejne innowacyjne rozwiązania w swojej flocie, kładąc szczególny nacisk na dbałość o środowisko, bezpieczeństwo i najnowsze rozwiązania telematyczne. Kwestie administracyjne też świadczą o poziomie rozwoju Banku – podsumowuje Tomasz Szlęzak.