Hyper Poland zbiera fundusze na budowę lewitującego prototypu

Hyper Poland zbiera fundusze na budowę lewitującego prototypu

Czy to będzie nowy polski rekord crowdfundingu udziałowego? Firma Hyper Poland zebrała ponad 160 000 tysięcy euro w ciągu dwóch dni od rozpoczęcia zbiórki. Projektem polskiej firmy zainteresowało się do tej pory blisko 100 inwestorów z Polski, Niemiec, Belgii, Francji i Wielkiej Brytanii.

– Zainteresowanie jest bardzo duże. Nasz cel to 200 tysięcy euro. Ta kwota pozwoli nam już za kilkanaście tygodni przeprowadzić pierwsze w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej próby pojazdu poruszającego się z wykorzystaniem pasywnej lewitacji magnetycznej – wyjaśnia Przemysław Pączek, prezes spółki Hyper Poland.

Hyper Poland to jedna z kilku na świecie firm, które pracują nad wdrożeniem technologii Hyperloop, zainicjowanej przez Elona Muska, współzałożyciela Tesli i SpaceX. W pierwotnym założeniu, hyperloop miał być lewitującym pojazdem poruszającym się w próżniowej rurze z prędkością sięgającą 1000 km/h.

Polska firma od 2 lat realizuje własny, autorski projekt pojazdu. Inżynierowie Hyper Poland opracowali i zgłosili do ochrony patentowej autorską technologię, która pozwala na szybkie i tanie dostosowanie już istniejących torów kolejowych do potrzeb pojazdów magnetycznych. Dzięki temu już za kilka lat w Polsce i Europie będzie można zobaczyć pociągi magnetyczne, poruszające się z prędkością 300 km/h.

– W ten sposób skracamy drogę do komercyjnego wdrożenia technologii hyperloop. Budowa nowych korytarzy transportowych i całej próżniowej infrastruktury od zera wydaje się być obecnie mało realna z powodu ograniczeń prawnych oraz wysokich kosztów – tłumaczy Paweł Radziszewski, dyrektor ds. technologii Hyper Poland.

Dlatego polska firma opracowała model stopniowego wdrażania technologii próżniowej kolei magnetycznej. W pierwszym etapie, dzięki specjalnym nakładkom na istniejące już tory kolejowe, będą mogły poruszać się po nich pociągi magnetyczne z prędkością ok. 300 km/h. Gdy to rozwiązania się sprawdzi i zacznie na siebie zarabiać, tory kolejowe zostaną przykryte półokrągłą pokrywą, a obniżenie ciśnienia powietrza wewnątrz pozwoli przyspieszyć do 600 km/h. Dopiero w docelowym, trzecim etapie zostanie zbudowana zupełnie nowa infrastruktura z myślą o pojazdach hyperloop poruszających się z prędkością zbliżoną do prędkości dźwięku.

 

Projekt można wesprzeć na platformie Seedrs: https://www.seedrs.com/hyper-poland

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy