ID Logistics optymalizuje obsługę zamówień dla Super-Pharm
ID Logistics, operator specjalizujący się w zarządzaniu projektami logistycznymi w ramach kompleksowych łańcuchów dostaw, wzmacnia obsługę zamówień e-commerce i sklepów stacjonarnych realizowanych w centrum dystrybucji Super-Pharm w Teresinie koło Sochaczewa.
Efektem tego jest zwiększenie zatrudnienia i wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, które optymalizują i zwiększają wydajność obsługi magazynowej.
W zarządzanych przez ID Logistics magazynach firma stawia na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. W kwietniu 2020 roku ID Logistics uruchomiło w Teresinie nowe centrum dystrybucji Super-Pharm o powierzchni 10 tys. mkw., z którego realizowane są dostawy do sklepów stacjonarnych w całej Polsce oraz zamówienia składane przez klientów w drogerii internetowej. W 2020 roku, tylko w ciągu pierwszych 9 miesięcy od uruchomienia magazynu, wolumen wysyłek w kanale sprzedażowym e-commerce wzrósł aż o 500%, a w sieci sklepów stacjonarnych o ponad 160%. To wymagało szybkiej zmiany przyjętych wcześniej planów i wdrożenie nowych rozwiązań.
– Wspólnie z SuperPharm wprowadziliśmy szereg zmian w obsłudze operacyjnej, tak aby zapewnić sprawną obsługę rosnących w szybkim tempie zamówień w obu kanałach sprzedaży, szczególnie e-commerce. W bardzo krótkim czasie o 100% zwiększyliśmy zatrudnienie, utworzyliśmy nowe stanowiska pracy w obsłudze procesów pakowania i kontroli zamówień, powołaliśmy też lidera e-com, który odpowiada m.in. za utrzymanie standardów operacyjnych i terminowość kompletacji. Wdrożyliśmy też innowacyjne rozwiązania optymalizujące obsługę zamówień, co zwiększyło wydajność i zapewniło wysoką jakość obsługi – wylicza Mariusz Pęsiek, dyrektor magazynu w Teresinie.
Innowacje w procesach magazynowych
Przykładem innowacyjnych rozwiązań wspierających kompletację zamówień e-commerce w teresińskim magazynie Super-Pharm jest system DcCheckList, wdrożony przy współpracy z DCLOG, który łączy funkcję stacji pakowania i kontroli. To proste w obsłudze dla pracowników rozwiązanie zwiększyło wydajność i usprawniło prawidłową realizację zamówień, składanych przez klientów drogerii internetowej. Aby przyspieszyć procesy kompletowania w magazynie, zamontowano automatyczny taśmociąg o długości 12 m, za pomocą którego gotowe paczki przesyłane są do strefy sortowania. Zoptymalizowany został też moduł informatyczny dla procesu kompletacji, dzięki czemu jest łatwiejszy w obsłudze, prostszy wizualnie i bardziej funkcjonalny. Rozwiązanie zostało przygotowane tak, aby mogło być stosowane w obsłudze zamówień dla dwóch kanałów sprzedaży: e-commerce i stacjonarnej. To wdrożenie nie tylko zwiększyło jakość obsługi, ale dało też wymierne korzyści i wzrost wydajności o 15%. Obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych wspiera z kolei autorskie rozwiązanie ID SMART, czyli zintegrowany system monitoringu procesów magazynowych, który zapewnia pełną kontrolę procesów operacyjnych wykorzystywanych podczas kompletowania zamówień, zwłaszcza multikompletacji (optyczna wizualizacja put-to-light), przygotowania towarów do wysyłki do sklepów i obsługę reklamacji. W ubiegłym roku o ponad 15% zwiększył się też asortyment towarów, co wymagało nie tylko szybkiej optymalizacji procesów kompletacji i kontroli zapasów, ale także rozbudowy stref kompletacyjnych w magazynie.
Kolejnym krokiem była modernizacja wewnętrznej floty magazynowej. Zastosowanie nowoczesnych wózków widłowych na baterie litowo-jonowe zmniejszyło koszty operacyjne przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa pracy. Dodatkowo wózki wyposażone są w system I_Site, z rozwiązaniami pozwalającymi m.in. nie tylko na monitorowanie stopnia wykorzystania wózków i stanu naładowania akumulatorów, ale także zarządzanie kierowcami oraz powiadamianie o zderzeniach i blokadach.
– Obecnie wspólne z Super-Pharm pracujemy nad przygotowaniem kolejnych innowacyjnych i autorskich rozwiązań optymalizujących obsługę zamówień do sklepów stacjonarnych i drogerii internetowej, w tym wprowadzenia możliwości korzystania z różnych form odbioru paczek, co pozwoli nam zwiększyć wolumen obsługiwanych przesyłek e-commerce o 20% – zapowiada Mariusz Pęsiek.
ID Logistics dla Super-Pharm
ID Logistics, w ramach współpracy z Super-Pharm, odpowiada za zarządzanie obsługą magazynową, tj. przyjęcie towarów dostarczanych przez producentów i dystrybutorów, co-packing, kompletowanie zamówień składanych przez sklepy stacjonarne i klientów e-commerce oraz obsługę zwrotów. W teresińskim centrum dystrybucji obsługiwane są wszystkie artykuły sprzedawane w sieci sklepów stacjonarnych i drogerii internetowej Super-Pharm, tj. kosmetyki, środki czystości, paramedyczne i higieniczne oraz akcesoria i produkty FMCG, z wyjątkiem leków sprzedawanych na receptę.
(ID Logistics)