IVECO Stralis: Efficiency Pack dodatkowo obniża koszty eksploatacji pojazdu

IVECO Stralis: Efficiency Pack dodatkowo obniża koszty eksploatacji pojazdu

IVECO wprowadza nowy Efficiency Pack, czyli serię innowacji służących obniżeniu całkowitych kosztów posiadania i użytkowania pojazdu (TCO) ponoszonych przez przewoźników w trzech głównych obszarach: zużycie paliwa, koszty serwisu i szersza oferta produktów.

Strategia IVECO w zakresie obniżania zużycia paliwa odnosi się do dwóch podstawowych czynników: pojazdu i kierowcy.

 

Ścieżka wyznaczona przez model EcoStralis, następnie kontynuowana przez Stralis Hi-Way Euro VI, doprowadziła do zmniejszenia zużycia paliwa o 10% paliwa w porównaniu ze Stralisem z 2007 r. (według pomiarów TÜV) – firma IVECO wprowadziła kilka istotnych ulepszeń, dzięki którym zużycie paliwa zmniejszyło się o dalsze 2%.

 

Należy do nich funkcja Eco-Roll dostępna w egzemplarzach z przekładnią automatyczną, a także udoskonalony system gospodarki cieplnej w silniku oraz zastosowanie innowacyjnego oleju o obniżonej lepkości.

 

Eco-Roll to funkcja pozwalająca wykorzystać siłę bezwładności przy zjazdach ze wzniesień o łagodnym kącie nachylenia. System ocenia nachylenie drogi i w razie potrzeby „odłącza” zespół napędowy, ustawiając przełożenie neutralne. Przy końcu zbocza system wylicza i wybiera optymalny bieg, umożliwiając dalszą jazdę.

 

Udoskonalone zarządzanie temperaturą oleju silnikowego, w połączeniu z zastosowaniem nowego syntetycznego oleju o klasie lepkości SAE 0W-20, umożliwiło zwiększenie efektywności układu napędowego, a tym samym ograniczenie zużycia paliwa.

 

Rozwiązania te są stosowane we wszystkich wersjach modelu Stralis z silnikami Cursor 11 i 13.

 

Opisane udoskonalenia służą poprawie osiągów pojazdu. Wprowadzono również systemy wpływające na styl pracy kierowcy. Umiejętność oszczędnej jazdy to co najmniej równie skuteczny sposób na obniżenie spalania jak rozwiązania techniczne.

 

System oceny stylu jazdy (DSE) – system z powodzeniem stosowany już w ciągnikach siodłowych Stralis z silnikami Cursor 11 i 13 – jest teraz dostępny również w pojazdach z podwoziem 4×2 i 6×2, a wkrótce trafi również do pojazdów z silnikami Cursor 9.

 

Firma IVECO opracowała system DSE, aby umożliwić kierowcom doskonalenie stylu jazdy w czasie rzeczywistym. System działa jak w pełni funkcjonalny, a przy tym mało kosztowny, pokładowy instruktor jazdy. Przetwarza on gromadzone dane i przekazuje dwa rodzaje informacji zwrotnej mającej wpłynąć na poprawę stylu jazdy: ocenę faktycznego stylu jazdy – wyświetlaną na ekranie w postaci przejrzystej i intuicyjnej grafiki oraz sugestie sposobu ograniczenia zużycia paliwa. System bardzo skutecznie pomaga w oszczędzaniu paliwa – o 5% w przypadku doświadczonych kierowców i nawet do 12% w przypadku kierowców z krótszym stażem.

 

DSE jest oferowany wraz z systemem monitoringu koncentracji kierowcy (DAS), który stale monitoruje poziom koncentracji prowadzącego pojazd. DAS analizuje ruchy koła kierownicy, a w razie wykrycia oznak senności kierowcy emituje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie.

 

Jeżeli chodzi o koszty serwisowania, częstotliwość kontroli filtra cząstek stałych (DPF) wydłużono z 450 tys. do 600 tys. km w silnikach Cursor 11 i 13, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie pojazdów IVECO.

 

Oprócz poprawy stylu jazdy wprowadzone innowacje mogą przynieść oszczędności w zakresie kosztów eksploatacji rzędu 4500 EUR w ciągu trzech lat, przy założeniu średnich przebiegów rocznych 150 tys. km.

 

Wreszcie, w aspekcie szerszej oferty produktów, firma IVECO wprowadziła dodatkowy 260-litrowy tylny zbiornik paliwa do ciągników Stralis z podwoziem 4×2 i 6×2, który umożliwia stworzenie 8 nowych konfiguracji i zatankowanie łącznie nawet 1580 litrów. Dodatkowy zbiornik ułatwia optymalizację postojów na stacjach benzynowych i kupowanie paliwa tam, gdzie jest ono tańsze.

 

Wprowadzenie opisanych udoskonaleń jest dowodem na konsekwentne realizowanie strategii dbałości o klienta przez firmę IVECO, której celem jest obniżenie całkowitego kosztu TCO. Dzięki nim IVECO Stralis pozostaje także produktem o wysokiej wartości dodanej, wyposażonym w najbardziej zaawansowane technologie, i znakomitym rozwiązaniem dla firm działających w branży transportowej.

 

IVECO

Jest marką CNH Industrial N.V., spółki będącej globalnym liderem w sektorze dóbr kapitałowych, notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Nowym Jorku (NYSE: CNHI) oraz na Mercato Telematico Azionario Giełdy Włoskiej (MI: CNHI). IVECO projektuje, produkuje i wprowadza na rynek szeroką gamę pojazdów, w tym: lekkie, średnie i ciężkie auta użytkowe, pojazdy przeznaczone do eksploatacji poza utwardzonymi drogami, autobusy miejskie i dalekobieżne, a także samochody do zadań specjalnych, takie jak wozy straży pożarnej czy pojazdy do misji terenowych oraz pojazdy dla wojska i służb obrony cywilnej.

 

IVECO zatrudnia ponad 27 tys. pracowników na całym świecie. Firma zarządza zakładami produkcyjnymi w 11 krajach w Europie, Azji, Afryce, Oceanii i Ameryce Łacińskiej, gdzie wytwarzane są pojazdy wyposażone w najnowsze i najbardziej zaawansowane technologie. 5000 salonów sprzedaży i stacji obsługi w ponad 160 krajach gwarantuje wsparcie techniczne, niezależnie od tego, w którym punkcie świata eksploatowany jest pojazd IVECO.

Poleć ten artykuł:

Polecamy