Jak minął rok 2022 w STILL?
Radość z postpandemicznych powrotów do spotkań na żywo, widoczny wzrost znaczenia automatyzacji i cyfryzacji oraz nacisk na systemy zarządzania energią i zrównoważony rozwój – to najważniejsze elementy 2022 roku w perspektywie STILL Polska.
Gdy już jako społeczeństwo i uczestnicy gospodarki spodziewaliśmy się postpandemicznego nowego startu, w lutym 2022 r. rozpoczął się konflikt w Ukrainie. I choć sytuacja kładzie się cieniem na sektor energetyczny, łańcuchy dostaw oraz gospodarkę i nastroje w ogóle, podsumowując miniony rok, warto zwracać uwagę na to, co dobre. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma STILL korzystała ze zniesienia epidemicznych obostrzeń i współtworzyła najistotniejsze we współczesnej logistyce trendy.
Postpandemiczny powrót do targów, konferencji i spotkań
Podczas lockdownu firma STILL szybko zaadaptowała się do zdalnego kontaktu i podtrzymywania relacji z klientami. Choć udało się wówczas udowodnić, że wiele spraw można bez przeszkód procedować za pośrednictwem komputera, sytuacja była zarazem okazją, by docenić „zwykłą” możliwość spotkania, wypicia kawy i zobaczenia konkretnych rozwiązań na własne oczy. W związku z tym, w 2022 roku firma STILL wróciła do uczestnictwa i organizacji zawieszonych na czas epidemii wydarzeń stacjonarnych:
· Na przełomie maja i czerwca organizacja wzięła udział w powracających po epidemicznej przerwie targach LogiMAT.
· We wrześniu odbyła się w Hamburgu konferencja prasowa firmy, na której ogłoszono strategiczne cele w zakresie definiowania portfolio, automatyzacji, systemów zarządzania energią, serwisu i zrównoważonego rozwoju.
· W październiku miał miejsce cieszący się zainteresowaniem i znakomitą frekwencją klientów STILL Innovation Day w Łodzi z namacalną prezentacją innowacyjnych produktów, stoiskami i prelekcjami partnerów oraz gościnnym występem Pawła „Navala” Mateńczuka.
Automatyzacja i AMR na wyciągnięcie ręki
Ważnym elementem konferencyjnych, targowych i eventowych spotkań na żywo była kwestia automatyzacji i poszerzania portfolio STILL o nowe autonomiczne rozwiązania. Podczas LogiMAT swoją fizyczną premierę miały pojazdy klasy AMR serii STILL ACH. Jesienią ogłoszono dalsze poszerzanie portfolio w kierunku prostej, skalowalnej automatyzacji, m.in. poprzez zacieśnienie współpracy ze specjalistyczną firmą idealworks i włączenie do oferty STILL kolejnych autonomicznych robotów mobilnych działających w oparciu o innowacyjną technologię partnera – w tym system AnyFleet. Ta działająca w chmurze platforma umożliwia współpracę zautomatyzowanych urządzeń transportowych różnych dostawców w standardzie VDA 5050.
Zrównoważony rozwój i wodorowa rewolucja
– Troska o środowisko naturalne i minimalizowanie oddziaływania na nie przez rozwiązania transportu wewnętrznego są wpisane w DNA firmy STILL. Kreowanie zwiększających efektywność energetyczną w intralogistyce trendów technologicznych, poddawanie dużej części komponentów recyklingowi i angażowanie się w proekologiczne akcje jest dla nas normą – mówi Paweł Włuka, Dyrektor Marketingu STILL Polska. – Jednak w ostatnim roku nasze „zielone” dążenia były szczególnie intensywne i widoczne – dodaje. W ramach akcji „Drzewo za wózek” firma STILL Polska zasadziła przy wsparciu swoich klientów ponad 6 000 mkw. lasu. Ekologiczne działania na miarę dzisiejszych potrzeb energetycznych podejmowane są także na centralnym poziomie. Zapowiedziano, że w 2023 r. ruszy produkcja ogniw paliwowych STILL, a dzięki współpracy z przedsiębiorstwem Hydrogentle, hamburski dostawca rozwiązań transportu wewnętrznego będzie w stanie kompleksowo obsługiwać swoich klientów także w zakresie zasilania wózków zielonym wodorem.
Choć więc w świetle sytuacji geopolitycznej trudno spoglądać w przyszłość z niezmąconym optymizmem, warto pamiętać o tym, że zarazem dzieje się wiele dobrego. Wiele wskazuje na to, że dzięki rozwojowi technologicznemu uda się co najmniej w pewnej mierze zaradzić kwestii emisji CO2 oraz problemom rosnącej luki kadrowej w magazynowaniu. Tego życzmy sobie na 2023 rok.