Jak zwiększyć liczbę miejsc paletowych o ponad 10 000? – case study
Dowiedz się, jak firma Kellogg’s (UMA Investments), jeden z największych światowych koncernów w branży dań gotowych i przekąsek oraz właściciel marki Pringles, zmodernizowała magazyn, zwiększyła liczbę miejsc paletowych o ponad 10 tys. i uruchomiła nową linię produkcyjną w swoim kutnowskim zakładzie bez konieczności zmiany organizacji pracy.
UMA Investments / Kellogg’s to jeden z wiodących w skali świata producentów płatków śniadaniowych, przekąsek i dań gotowych działający w ponad 180 krajach. Przedsiębiorstwo wytwarza m.in. płatki zbożowe, krakersy, ciastka, batony, przekąski, mrożone gofry, produkty wegetariańskie i chrupki Pringles. To właśnie ich produkcją zajmuje się polski zakład koncernu zlokalizowany w Kutnie.
Charakterystyka obiektu
W powstałym w 2008 roku i przystosowanym do wytwarzania Pringles w 2014 r. zakładzie w Kutnie funkcjonują najszybsze i najbardziej efektywne linie produkcyjne Pringles na świecie. Zrealizowana w 2021 r. rozbudowa pozwoliła na zwiększenie wydajności do 60 tys. ton słonych przekąsek w skali roku. Zatrudnienie w obiekcie znajduje ponad 500 osób. W 2016 r. przy zakładzie produkcyjnym powstało centrum dystrybucji, w którym zatrudnionych jest dalsze 200 osób. Jest ono jednym z najważniejszych w Europie miejsc realizacji operacji co-packingowych Kellogg’s. Wraz ze zwiększeniem wolumenu produkcji w 2021 roku obiekt został zmodernizowany. Intralogistycznym partnerem jego rozbudowy była firma STILL. – Nasza podróż z firmą STILL rozpoczęła się, gdy zdaliśmy sobie sprawę z potrzeby rozszerzenia powierzchni magazynowej w związku z powstaniem nowej linii produkcyjnej – mówi Radosław Struski, Distribution Manager w Kellogg’s. – Zależało nam na zwiększeniu liczby miejsc paletowych o około 50 proc. Jednocześnie chcieliśmy zachować dotychczasową logikę funkcjonowania magazynu oraz normy pracy i obrotu towarem. Już na etapie określania zapotrzebowania wiedzieliśmy, że będziemy potrzebowali innowacyjnych rozwiązań, które bezkolizyjnie wpiszą się w już funkcjonujący system – dodaje.
Zastosowane rozwiązania
Podstawowym środkiem realizacji celu, jakim było zwiększenie liczby miejsc paletowych o ponad 10 tys. i zapewnienie ich sprawnej obsługi, były systemy regałowe o łącznej masie ośmiuset trzydziestu dwóch ton. – Regały dostarczaliśmy sukcesywnie w przeciągu dwóch miesięcy, w sumie na czterdziestu pięciu naczepach długości 13,6 m każda. 2 950 ram regałowych zamontowaliśmy u klienta z użyciem około 20 tys. kotw mechanicznych i około 2,7 tys. kotw chemicznych – relacjonuje Krzysztof Nowak, Inżynier Projektów Intralogistycznych, STILL Polska. – Infrastrukturę w obiekcie mieszczącym dotąd około 24 tys. miejsc paletowych przeorganizowaliśmy tak, by bez problemu można było obsłużyć ponad 35 tys. sztuk ładunków. W powstałej instalacji o powierzchni 12,5 tys. mkw. zawarliśmy ponad 58 kilometrów szyn wspierających palety i umożliwiających jazdę platform ATLAS 3.1 oraz około 200 metrów przenośników paletowych renomowanej firmy INTERROLL. Platformy mobilne i zautomatyzowane przenośniki transportujące zasilane są ładunkami przez osiem sztuk wózków wysokiego składowania typu STILL FM-X – tłumaczy.
Efekt wdrożenia
Dzięki przeprowadzonej realizacji liczba miejsc paletowych w zakładzie zwiększyła się z około 24 do 35 tys. Było to jednym z czynników pozwalających płynnie obsługiwać transport z i na linie produkcyjne i w efekcie zwiększyć produkcję przekąsek o 34 proc., do 60 tys. ton rocznie. – Przez cały czas realizacji wdrożenia – pomimo pandemicznych ograniczeń – mieliśmy poczucie utrzymywania z naszym doradcą handlowym stałego, bliskiego kontaktu. Przedstawiciele STILL Polska przejawiali dbałość o szczegóły techniczne i zapewnili koordynację komunikacji z podwykonawcami – relacjonujeRadosław Struski, Distribution Manager, Kellogg’s. – Efekt końcowy w pełni sprostał wymaganiom, które postawiliśmy przed naszym partnerem – dzięki temu korzystamy z usprawnień i pełnego potencjału naszego centrum dystrybucyjnego – dodaje Radosław Struski, Distribution Manager, Kellogg’s. – Jesteśmy dumni, mogąc proponować naszym klientom najnowocześniejsze rozwiązania intralogistyczne w pełni zintegrowane z zastanym systemem pracy magazynu. Zawsze stawiamy na transparentność procesu i użyteczność wdrażanych usprawnień. Przypisany do klienta menadżer projektu w sposób ciągły monitoruje postępy prac i pozostaje z nim w kontakcie – tłumaczy Piotr Mańka, Menadżer ds. Zaawansowanych Aplikacji, STILL Polska. – Zależy nam na rozwijaniu długotrwałych relacji i zapewnieniu pełnego wsparcia na każdym etapie procesu. Cieszymy się, że Kellogg’s dołączył do grona naszych zadowolonych klientów – podsumowuje.