Jesień sypnęła nagrodami
Zbliżający się powoli koniec roku to czas pierwszych podsumowań. Prezentujemy subiektywny przegląd firm motoryzacyjnych, które w ostatnim czasie otrzymały znaczące wyróżnienia. Wśród nich są między innymi Raiffeisen-Leasing Polska, Volkswagen, Audi, Skoda i Kia.
Kia wśród najlepszych
Kia Motors po raz pierwszy znalazła się na liście zestawienia 100 najlepszych i największych marek na świecie Best Global Brands, przygotowanego przez prestiżową firmę doradczą agencję Interbrand Zintzmeyer & Lux. Wartość marki Kia szacowana jest na 4,1 mld dolarów, co daje jej 87 pozycję w zestawieniu.
Laur dla Raiffeisen-Leasing Polska
W ogólnopolskim projekcie konsumenckim Laur Konsumenta/Klienta 2012, którego efektem jest wyłanianie każdego roku najpopularniejszych produktów i marek w swoich kategoriach, Raiffeisen-Leasing Polska otrzymała najbardziej elitarny tytuł Top Marka 2012 w kategorii usługi leasingowe. W ocenie wzięto pod uwagę popularność i dynamikę rozwoju marki na przestrzeni ostatnich lat. Uzyskany rezultat to wyłącznie głos konsumenta, będący zbiorową, najwyższą aprobatą i rekomendacją.
Caddy w konkursie „Napęd Nowej Ery”
Volkswagen Caddy LPG został nagrodzony w konkursie „Napęd Nowej Ery”, w kategorii „Samochód Nowej Ery”. Grono ekspertów, organizowanego wspólnie przez Orlen Gaz oraz portal e-petrol.pl konkursu, doceniło technologię, a także wkład marki w rozwój rynku LPG w Polsce.
Konkurs „Napęd Nowej Ery” to pierwszy ogólnopolski konkurs branży LPG, którego celem jest popularyzacja oraz rozwój rynku gazu płynnego w naszym kraju. Dzięki niemu, wyznaczane są nowe standardy wykorzystywania napędów zasilanych paliwem alternatywnym, a także promowane i popularyzowane dobre praktyki związane z rynkiem LPG. Do udziału w konkursie zaproszono ponad 90 firm. Jury przewodniczył dr. inż. Krzysztof Bajdor, zastępca dyrektora ds. Paliw i Energii Odnawialnej w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji. W imieniu Volkswagena nagrodę odbierał Michał Jaremczuk, kierownik marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe.
Architektura Škody
Škoda została wyróżniona w międzynarodowym konkursie wzornictwa „Automotive Brand Contest” w kategorii „Architektura”. Jury doceniło przede wszystkim międzynarodowe pozycjonowanie marki oraz jej spójność wizerunkową.
Laury Audi
W konkursie „Najlepsza nowość stylistyczna 2012“ niemieckiego magazynu „auto motor und sport“, Audi okazało się najlepsze miejsca w trzech z ośmiu kategorii. Prawie połowa z blisko 15 tys. uczestników głosowania, przyznała Audi A1 Sportback pierwsze miejsce w kategorii małych samochodów osobowych. Audi A3 zwyciężyło natomiast w klasie samochodów kompaktowych, zdobywając 42,7 procent głosów. Bardzo duże uznanie wśród czytelników zdobyło terenowe Audi Q5. Ponad dziesięć punktów procentowych zapewniło temu modelowi nie budzącą żadnych wątpliwości przewagę nad konkurencyjnymi samochodami. Łącznie do konkursu stanęły 102 nowości jakie pojawiły się na rynku motoryzacyjnym w ciągu minionych dwunastu miesięcy.
Magazyn „Automotive News Europe“ uhonorował dr Ulricha Widmanna kierownika projektu Q3, za wybitny wkład w proces projektowania i wprowadzenia do produkcji właśnie modelu Audi Q3. W 2011 r. wyróżnienie „Chief Financial Officer“ (CFO) dla najlepszego szefa ds. finansów otrzymał Axel Strotbek, członek Zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji. (26 września 2012 r.)
W tegorocznej edycji plebiscytu Auto Bild-Design-Award, czytelnicy tego popularnego magazynu motoryzacyjnego uznali Audi A3 za najatrakcyjniejsze auto w klasie małych i kompaktowych samochodów. W plebiscycie o europejskim zasięgu, głos na najpiękniejsze samochody roku 2012 oddało blisko 100 tys. uczestników. Łącznie w konkursie oceniono 136 modeli w pięciu kategoriach.
W amerykańskim rankingu „Total Quality Index™“ (TQI), Audi zdobyło 918 na 1000 możliwych punktów, dzięki czemu zyskało miano top marki przemysłu motoryzacyjnego. Ponadto, Audi A8 otrzymało tytuł najlepszego modelu i luksusowego samochodu: „Best Model and Luxury Car“. W kategorii samochodów „Near-Luxury Car“, pierwsze miejsce zdobyło Audi A4. Nagroda wręczana jest co roku przez amerykański instytut badawczy „Strategic Vision“ z San Diego. Podstawą do przyznania wyróżnienia jest badanie satysfakcji klientów, w ramach którego przeprowadza się wśród 45 tys. kierowców ankietę dotyczącą ich doświadczeń z nowymi samochodami.
Mercedes marką na topie
Magazyn „Press” wraz z Press Service monitoring mediów opublikował wyniki badania Top Marka 2012. TVN, Polsat i Mercedes-Benz to pierwsza trójka marek, o których w minionych pięciu latach pisano w prasie najczęściej i najlepiej. W kategorii motoryzacja 2012, Mercedes-Benz zajął ogólnie trzecie miejsce i pierwsze w segmencie Premium. W tegorocznej edycji Mercedes-Benz poprawił swoją lokatę z zeszłego roku (4. miejsce) i zajał trzecie miejsce, bedąc jednocześnie jedynym przedstawicielem segmentu Premium. Głównymi kryteriami, które brano pod uwagę, są: liczba publikacji, zasięg oraz wydźwięk. Mercedes-Benz jest tym samym najmocniejszą marką motoryzacyjną w prasie.
Nagrody Mastera
Renault Master otrzymał nagrodę dla „Najlepszego pojazdu użytkowego 2012 roku” w Niemczech. Tytuł ten nadało mu jury złożone z 15 przedsiębiorców. W czasie oceny i klasyfikacji pod uwagę brano przede wszystkim osiągi, sam projekt pojazdu i jego rentowność (obliczone przez ekspertów Dekra). Master może pochwalić się również innymi wyróżnieniami. Przyznali je m. in.: francuski magazyn L’Automobile et Entreprise („Najlepszy pojazd firmowy 2011 roku”), francuski magazyn L’Argus („Najlepszy pojazd użytkowy 2011 roku”), przegląd What Van („Najlepszy furgon 2011 roku”), niemiecki magazyn Kep („Najlepszy pojazd transportowy 2010 roku”).