Jim Barber prezesem UPS Europe
Jim Barber, pracujący dla UPS od 26 lat, został mianowany na stanowisko prezesa UPS Europe odpowiadającego za działalność UPS w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Barber (51 lat) do niedawna pełnił funkcję dyrektora operacyjnego w Europie i zastąpi na nowym stanowisku odchodzącego na emeryturę prezesa regionu Wolfganga Flicka. W nowej roli Barber odpowiadać będzie za wszystkie operacje związane z przesyłkami ekspresowymi, frachtem oraz działalność logistyczną w 120 krajach i terytoriach oraz za pracę 40 tys. osób.
Barber zaczął pracę w UPS w 1985 roku jako kierowca w Stanach Zjednoczonych (w stanie Georgia), a następnie w tym samym roku został mianowany na stanowisko menedżerskie i zaczął obejmować kolejne stanowiska z zakresu księgowości i rozliczeń. W 1993 roku awansował na stanowisko kontrolera zachodniego dystryktu stanu Nowy Jork w Buffalo (Nowy Jork), a następnie objął ponownie stanowisko w dystrykcie północnego Illinois. W 1998 roku awansował na stanowisko koordynatora kontrolerów regionu zachodniego. W 2000 roku Barber został przeniesiony do globalnej centrali UPS w Atlancie, gdzie rozpoczął pracę w dziale fuzji i przejęć, a następnie objął stanowisko kontrolera regionu południowo-wschodniego. W 2004 r. zaczął pracę jako kontroler regionu europejskiego w Brukseli. W styczniu 2006 r. Barber został mianowany na stanowisko prezesa dystryktu Wielkiej Brytanii i Irlandii w Londynie, a w 2010 r. objął stanowisko dyrektora operacyjnego regionu w Brukseli. Podczas ostatnich misji w Londynie i Brukseli Barber odgrywał kluczową rolę w nadzorze procesu integracji w ramach jednej z największych ostatnich operacji przejęcia UPS oraz dodatkowo podczas organizacji Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 r. Przejęcie LYNX Express Ltd. pod koniec 2005 roku znacząco rozszerzyło zakres działalności UPS w Wielkiej Brytanii, a za proces integracji odpowiadał Barber jako prezes dystryktu. W 2008 roku Barber nadzorował proces inwestycji o wartości 105 mln dol., w ramach której powstał hub lądowy w Tamworth. To największy obiekt firmy w Wielkiej Brytanii i drugi co do wielkości w Europie.