Kawa dla kierowcy
Pod koniec maja przepytaliśmy kilka osób z branży transportowej i logistycznej na temat działań związanych z koronawirusem. Pełne zestawienia w bieżącym wydaniu Truck&Business Polska, dziś prezentujemy wypowiedź Anny Papki, rzecznika prasowego Shell Polska.

– Zatrudniamy w biurach w Warszawie i Krakowie ponad 4000 osób, z których zdecydowana większość (95 procent) od 16 marca pracuje zdalnie. Planujemy, że taki tryb pracy utrzymamy przynajmniej przez najbliższe miesiące. Nasze biura pozostają jednak otwarte, a dla osób niemogących wykonywać obowiązków w domu, wprowadziliśmy nowe zasady funkcjonowania w biurze. Zapewniliśmy dostępność żeli antybakteryjnych i środków do samodzielnego czyszczenia wyposażenia IT, zwiększyliśmy częstotliwość dezynfekcji blatów, klamek, ekspresów, włączników światła i klimatyzacji. Dbamy o zachowanie obowiązkowego dystansu.    

Pomoc dla szpitali

Jako firma energetyczna jesteśmy częścią kluczowej dla kraju infrastruktury, dlatego nasze stacje pozostały otwarte przez cały okres pandemii. Zwiększyliśmy dyscyplinę oraz częstotliwość higieny oraz dezynfekcji, dbamy o stały dostęp do jednorazowych rękawiczek dostępnych u obsługi stacji, wprowadziliśmy przezroczystą ścianę z plexi przy kasach. Zachęcamy do dokonywania płatności bezgotówkowych. Produkty gastronomiczne wydawaliśmy wyłącznie na wynos do spożycia poza stacją. Obecnie przywróciliśmy ofertę na miejscu, ale pomiędzy stolikami zachowano dystans dwóch metrów.

Shell globalnie i lokalnie angażuje się w wiele akcji pomocowych. Przekazaliśmy kilkanaście tysięcy specjalistycznych masek filtrujących jednostkom pogotowania w Krakowie, Katowicach, Warszawie, Lublinie, Kielcach, Rzeszowie, Wrocławiu, Szczecinie oraz Wojewódzkiemu Szpitalowi w Kaliszu. Wspólnie Hyundai Motor Poland wsparliśmy Szpital MSWiA w Warszawie, który na czas epidemii został przekształcony w jednoimienny szpital zakaźny. Hyundai wypożyczył samochody służące personelowi szpitala, a Shell zapewnił dla nich paliwo w formie bonów paliwowych. Na naszych stacjach pracownicy pogotowia, straży pożarnej, policji, wojska, straży miejskiej i straży granicznej otrzymywali za darmo gorącą kawę lub herbatę. Darmową kawę otrzymywali również kierowcy samochodów ciężarowych. W Polsce wydaliśmy łącznie ponad 40 000 napojów.

Inwestycja w digitalizację

Pandemia koronawirusa znacznie przyśpieszyła digitalizację w wielu firmach, my od wielu lat inwestujemy w nowe narzędzia IT współpracując z firmami technologicznymi na całym świecie. W Polsce już wcześniej wdrożyliśmy nowatorskie rozwiązanie kanadyjskiej firmy WorkJam. Ta aplikacja umożliwia kontakt ze wszystkimi pracownikami stacji paliw i jest szczególnie przydatna w komunikacji związanej z COVID-19. Korzystamy również m.in. z polskiej aplikacji stworzonej przez firmę Take Task, która służy do zarządzania zadaniami realizowanymi przez pracowników stacji.

Sytuacja związana z koronawirusem jest wyzwaniem dla całej branży, dlatego chcieliśmy wesprzeć zarządców flot w ich codziennych działaniach. W kwietniu wprowadziliśmy na rynek nową aplikację ułatwiającą zdalne zarządzanie flotą – Shell Fleet Assistant. Pozwala ona na mobilne planowanie i realizację zleceń transportowych. Umożliwia monitorowanie statusu dostawy w trybie live, optymalizację kosztów zleceń, kontakt z kierowcami przez czat czy przyspieszony obieg dokumentów dzięki mobilnemu skanerowi. Do końca września 2020 roku jest dostępna za darmo. Spedytorzy mogą korzystać również z innych narzędzi pozwalających zwiększać efektywność pracy flot np. Shell Fleet Hub – kompleksowej platformy do zarządzania kartami paliwowymi online.

Wzajemna nauka

Łańcuch dostaw i sprzedaż paliw zostały niezakłócone. W czasie największego ograniczenia ruchu i przemieszczania się odnotowywaliśmy chwilową wyższą liczbę transakcji sklepowych niż paliwowych, ale liczba tych drugich od czasu łagodzenia obostrzeń rośnie. Z uwagi na nasze zasady korporacyjne nie komentujemy przychodów firmy. Pandemia na pewno będzie miała wpływ na wiele czynników ekonomicznych, dlatego ważne, aby firmy uczyły się od siebie nawzajem i w ten sposób minimalizowały negatywny wpływ koronawirusa na gospodarkę. 

Poleć ten artykuł:

Polecamy