Lafarge wprowadza innowacje w transporcie cementu
Lafarge w Polsce w związku z realizacją strategii odróżniania się i upraszczania biznesu sprzedaje spółkę transportową Lafarge Transport. Producent zmienia też model biznesowy zarządzania transportem cementu na model floty dedykowanej.
W branży cementu jest to innowacyjne podejście do zarządzania transportem.
Każda branża spotyka się obecnie z koniecznością wprowadzania działań wynikających z powszechnego procesu digitalizacji. Firmy nie unikną tych zmian, dlatego muszą poszukiwać nowych rozwiązań, innowacji i podchodzić kreatywnie do realizowanych działań. Tą właśnie drogą podąża Lafarge w Polsce. Dla producenta jednym z kluczowych filarów strategii biznesowej jest odróżnianie się na rynku poprzez oferowanie rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów, interesariuszy czy dostawców. Dlatego firma realizuje obecnie strategiczny projekt IVO – indywidualnej wartości dla dostawców. W związku z tym wprowadza nowy model biznesowy zarządzania swoim transportem – model floty dedykowanej, który znacząco zmienia otoczenie biznesowe dostawców. W ramach nowego systemu przewoźnik współpracujący z firmą będzie otrzymywał stałą, miesięczną opłatę za samochód oraz zwrot kosztów paliwa, w zależności od pokonanego dystansu. Samochody przewoźnika będą przeznaczone na wyłączność Lafarge. Proces planowania wszystkich dostaw będzie w dalszym ciągu scentralizowany i w całości zarządzany przez Dział Logistyki firmy. Lafarge jest także w końcowej fazie wdrażania nowego systemu Quintiq TMS (Transport Management System), który wspomaga planowanie, monitoring i rozliczanie procesów transportowych.
– W naszej branży zmiana modelu zarządzania transportem na flotę dedykowaną oraz wdrożenie systemu Quintiq TMS to innowacyjne i nowatorskie podejście. To pierwsze tak znaczące zmiany w transporcie cementu od lat. Nowa strategia gwarantuje nam pełną dostępność przeznaczonych dla nas samochodów w trakcie trwania kontraktu oraz zabezpiecza nas przed niekontrolowanym wzrostem cen rynkowych. Zyskujemy także większą elastyczność związaną z flotą przewozową i unikamy kosztów wynikających z inwestycji w środki transportu i na infrastrukturę niezbędną do poprawnego funkcjonowania wszystkich działań transportowych – skomentował Leszek Szelerski, dyrektor łańcucha dostaw Lafarge w Polsce.
Lafarge w Polsce sprzedało spółkę Lafarge Transport Sp. z o.o. zewnętrznemu inwestorowi – firmie Euro-Pegaz, jednemu z czołowych operatorów logistycznych w Polsce. Firma posiada szerokie doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi koncernami m.in. P&G, Mars, Unilever, Wrigley, Coty, KraftHeinz. Długoterminową perspektywę współpracy pomiędzy firmami zapewnia podpisanie pięcioletniego kontraktu transportowego.
(Lafarge Polska)