Logistyczne Oskary busolą dla logistyków
Jasna ścieżka rozwoju kariery, dostęp do szkoleń, globalny zasięg działania – to dla młodych logistyków cechy wymarzonego pracodawcy. Studenci uważnie obserwują branżę TSL.
Przy wyborze pracodawcy wchodzący na rynek logistycy kierują się głównie profilem działalności firmy. Nie mniej ważna jest jej opinia rynkowa. Oto wnioski z ankiety, przeprowadzonej przez firmę kurierską TNT Express wśród studentów podczas Logistycznych Targów Pracy, które odbyły się w kwietniu na Politechnice Warszawskiej.Młodzi ludzie są optymistami: 53 procent dobrze ocenia własną sytuację na rynku pracy pod względem możliwości znalezienia pracy stosownie do posiadanych kwalifikacji; konfrontacji z rynkiem obawia się tylko 7 proc. badanych. Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym deklaruje blisko 90 proc. studentów logistyki. Większość (49 proc.) poszukuje pracy w obszarze dystrybucji i magazynowania, niemal co czwarty – w sprzedaży lub obsłudze klienta.Młodzi ludzie równie uważnie obserwują swoich przyszłych pracodawców – w ankiecie wykazali się szczegółową wiedzą nt. TNT kojarząc firmę m.in. ze zwycięstwami w programie Operator Logistyczny Roku organizowanym przez Wydawnictwo Eurologistics.