Marka Fagor w portfolio Grupy Amica

Marka Fagor w portfolio Grupy Amica

Grupa Amica, oferująca sprzęt gospodarstwa domowego na ponad 60 rynkach na świecie, podpisała umowę licencyjną z Fagor S.Coop., na mocy której będzie sprzedawała duże AGD pod marką Fagor.

Dobrze znanej w Hiszpanii marce pozwoli to powrócić na rynek z nowoczesnymi produktami najwyższej jakości, a dla Grupy Amica będzie to kolejny etap zwiększania sprzedaży w Europie. Właścicielem marki pozostanie Fagor S.Coop.

Marka Fagor będzie kolejną w rodzinie znanego producenta AGD, który korzystając ze swojego ogromnego doświadczenia, pomoże jej powrócić na rynki i utrzymać wysoką rozpoznawalność. Będzie to powrót z nowoczesnymi i przemyślanymi produktami, które są projektowane ze szczególnym uwzględnieniem użytecznych funkcji i ergonomii.

– Bardzo dziękuję głównym negocjatorom umowy: Piotrowi Skublowi i Alinie Jankowskiej-Brzósce, za ich wkład, profesjonalizm i zaangażowanie. Hiszpania jest jednym z tych nielicznych rynków w Europie, na których do tej pory nie byliśmy obecni w sposób, który odpowiadałby naszym planom i ambicjom. Dzięki marce Fagor, która w Hiszpanii jest rozpoznawalna tak samo dobrze jak Amica w Polsce, ten stan rzeczy powinien się zmienić i w najbliższej przyszłości znacząco zwiększymy udziały na Półwyspie Iberyjskim. Bardzo się cieszę z sukcesu, jakim jest finalizacja umowy, która pozwala nam na realizację założeń związanych z ekspansją na rynkach Europy Zachodniej. Jestem przekonany, że ta umowa pozwoli z sukcesem reaktywować markę na tamtejszym rynku i przyczyni się do dalszego rozwoju Grupy – powiedział Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Grupy Amica.

Wśród wielu użytecznych rozwiązań, które dostępne są w urządzeniach należących do marek znajdujących się w portfolio Grupy Amica, warto wymienić pojemniki Vit Control Plus w lodówkach (spowalniające starzenie produktów) czy ramię natryskowe WaterSpinner w zmywarkach (pozwalające na optymalne kierowanie strumienia wody w zmywarce i perfekcyjne mycie silnie zabrudzonych naczyń) oraz rozwiązania parowe w nowoczesnych pralkach i suszarkach serii SteamTouch.

Inwestowanie w lokalne marki w Europie jest filarem konsekwentnie realizowanej przez Grupę Amica strategii HIT2023. Amica przywiązuje bardzo dużą wagę do dywersyfikacji geograficznej i ma duże doświadczenie w rozwijaniu kolejnych brandów na nowych rynkach. W ostatnich latach Amica przejęła m. in. markę CDA w Wielkiej Brytanii.

Poleć ten artykuł:

Polecamy