Maszoński Logistic testuje ekologiczną naczepę
Wieloletnia współpraca firmy Wielton z Maszoński Logistic, jednym z liderów w sektorze TSL na rynku europejskim, to doskonały przykład partnerstwa opartego na podobnych wartościach. W ostatnim czasie kooperacja ta skupiła się na poszukiwaniu niskoemisyjnych rozwiązań w transporcie, ponieważ troska o środowisko naturalne i redukcję śladu węglowego znajdują się w centrum zainteresowania obu partnerów.
Z tego powodu Maszoński Logistic testuje ekologiczną naczepę Curtain Master marki Wielton. Produkt wieluńskiego producenta został wyposażony w system aerodynamiczny, który zapewnia mniejsze zużycie paliwa, a tym samym redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery i oszczędność na poziomie kosztów eksploatacji.
W ostatnich latach transport skupiony jest na poszukiwaniu skutecznych rozwiązań, których celem jest redukcja śladu węglowego. Producenci pojazdów prowadzą prace nad rozwiązaniami niskoemisyjnymi i dążą m.in. do ograniczenia zużycia paliwa w swoich pojazdach. W odpowiedzi na obserwowane trendy oraz w trosce o zminimalizowanie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, firma Wielton oferuje klientom naczepę kurtynową Curtain Master wyposażoną w pakiet aerodynamiczny. Naczepę charakteryzuje wysoka wytrzymałość oraz niska masa własna, a dodatkowe osłony boczne i tylne, tworzące system aerodynamiczny OptiFlow, gwarantują redukcję spalania o ok. 2l/100 km. Pojazd ten jest obecnie testowany przez firmę Maszoński Logistic, która od 24 lat świadczy usługi transportowo-logistyczne na terenie krajów Unii Europejskiej.
Wielton współpracuje z firmą Maszoński Logistic od 13 lat, dostarczając przez ten okres kilkadziesiąt zestawów przestrzennych i naczep. Jednak tym razem kooperacja ma inny wymiar. Przyjmując na testy naczepę Curtain Master wyposażoną w pakiet aerodynamiczny, przewoźnik pragnie zapewnić dostęp do ekologicznych pojazdów klientom, którzy w szczególny sposób dbają o redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery i jakość środowiska naturalnego.
– Cieszymy się, że mamy partnerów w biznesie, którzy mają zbliżone podejście do kwestii ochrony środowiska. Doceniamy także szeroką ofertę produktów marki Wielton dostosowaną do zmieniających się trendów i różnych zadań transportowych. Dzięki temu mamy dostęp do pojazdów, które jednocześnie spełniają swoje zadanie transportowe i redukują negatywne oddziaływanie na środowisko naturalne. Jako świadomy przewoźnik, duże znaczenie ma dla nas ograniczenie zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery podczas naszej codziennej pracy, a jednocześnie sprawna realizacja zadań transportowych przy pomocy sprawdzonych produktów marki Wielton – mówi Radosław Lemieszek, dyrektor zarządzający Maszoński Logistic Sp. z o.o. Sp. k.
W naczepie Curtain Master szczególny nacisk położono na wytrzymałość, szczelność i funkcjonalność użytkowania. Nowoczesna konstrukcja ramy i zabudowy zapewniają wysoką wytrzymałość pojazdu potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi na stacji do całopojazdowego badania naczep w Dziale Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Jednocześnie zachowano niską masę własną naczepy, co istotnie wpłynęło na obniżenie kosztów jej eksploatacji na długich trasach. Przy produkcji zastosowano nowoczesną technologię spawania hybrydowego, która umożliwia uzyskanie solidnych i precyzyjnych spojeń, minimalizujących ryzyko odkształceń, a tym samym przedłużających cykl życia naczepy bez konieczności napraw. Podwozie zostało zabezpieczone przed korozją za pomocą techniki malowania katoferycznego, która gwarantuje uzyskanie optymalnej grubości powłoki i wyższą jakość oraz jeszcze dłuższą żywotność naczepy. Ponadto, naczepa może zostać wyposażona w aerodynamiczny system OptiFlow, który zapewnia mniejsze zużycie paliwa, a tym samym redukcję emisji zanieczyszczeń do atmosfery i oszczędność na poziomie kosztów eksploatacji.
Zmniejszenie oporu powietrza uzyskano dzięki dodatkowym osłonom bocznym (Side Wings) podwozia oraz skrzydłom zamontowanym na panelu tylnym (Tail End) naczepy. Pakiet aerodynamicznych rozwiązań Curtain Master uzupełniają opony o zmniejszonych oporach toczenia.
Fot. Maszoński Logistic