Mercedes-Benz jako pierwszy uruchamia sprzedaż samochodów przez Internet

Mercedes-Benz jako pierwszy uruchamia sprzedaż samochodów przez Internet

Mercedes-Benz jako pierwszy producent samochodów rozpoczął sprzedaż nowych aut w sieci. Internetowy salon jest integralnym elementem strategii "Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience", wprowadzonej latem ubiegłego roku. Łączy ona nową koncepcję marketingu, sprzedaży,...

– Zwłaszcza młodsi klienci chcą być w kontakcie z marką taką jak Mercedes-Benz, w każdym miejscu i o każdej porze – mówi Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. – Nasze sklepy internetowe “Mercedes-Benz connect me” pozwolą zamówić wymarzonego Mercedesa o dowolnej porze, bez względu na miejsce pobytu. Internetowa platforma sprzedażowa uzupełnia istniejącą sieć dealerską i otwiera nowe możliwości w dotarciu do młodych, obytych w cyfrowym świecie nabywców.

Internet obok tradycyjnych salonów sprzedaży

Początkowo oferta sklepu internetowego “Mercedes-Benz connect me” będzie obejmować samochody Klas A i B i CLA (oraz w Niemczech: CLS Shooting Brake). Aby przejść przez proces zakupowy możliwie szybko i intuicyjnie, Mercedes-Benz oferuje egzemplarze w pełni skonfigurowane według najpopularniejszych specyfikacji. Klienci prywatni mogą skorzystać z kompletnego pakietu wynajmu, obejmującego polisę ubezpieczeniową OC/AC, Centrum Obsługi Klienta Assistance24h, rejestrację i dostarczenie pojazdu (w obrębie województwa mazowieckiego). W pakiecie będzie również dodatkowy komplet opon (zimowe lub letnie) oraz samochód zastępczy.

Nabywcy, którzy złożą w Internecie swoje zamówienie, otrzymają dodatkowo sympatyczny podarunek, jak na przykład wyjątkowy wieczór w teatrze albo dzień aktywności w górach.

Serwis internetowy współpracuje z centrum kontaktu z klientem (Customer Contact Center), odpowiadającym na pytania klientów za pośrednictwem poczty e-mail, telefonu lub czatu. Potencjalni nabywcy mogą także skorzystać z dowolnego z wymienionych kanałów komunikacji, aby umówić się na konsultację z Mobilnym Doradcą Handlowym i odbyć jazdę testową w dogodnym dla siebie miejscu.

W początkowej fazie projektu zamówienia internetowe będą obsługiwane w Niemczech przez salon i serwis Mercedes-Benz Hamburg, a w Polsce przez salon i serwis Mercedes-Benz Warszawa.

Naprzeciw klientom

“Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience” ma być nowym podejściem do sprzedaży i marketingu pojazdów firmy, zgodnym ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. Ma uczynić markę jeszcze bardziej atrakcyjną w oczach młodszego pokolenia, a jednocześnie skupia się na pielęgnowaniu relacji z obecnymi nabywcami. Zawiera nowe, innowacyjne formaty marketingowo-sprzedażowe oraz elementy cyfrowe, które docierają do internautów w ich codziennym środowisku. Dlatego Mercedes-Benz zwiększa też liczbę salonów w centrach miast, aby ułatwić kontakt z marką obecnym i przyszłym klientom.

Nowe obiekty otwarto w Tokio w 2011 roku, w Mediolanie w 2012 roku oraz w Osace w roku 2013. Łącznie w dużych metropoliach (m.in. Berlin, Paryż, Mediolan, Bruksela, Nowy Jork i Pekin) działa około 20 placówek, a do 2020 roku ich liczba ma wzrosnąć ponad dwukrotnie. Formaty tymczasowe – takie jak Stacja Mercedes uruchomiona w ubiegłym roku na warszawskim Powiślu – zapewniają dodatkowe możliwości kontaktu z marką.

Internetowy serwis Mercedes-Benz dla rynku polskiego dostępny jest pod adresem www.connect-me.mercedes-benz.pl

Poleć ten artykuł:

Polecamy