Millenialsi aktywni w e-commerce
Według badań Barometer E-shopper 2017 przeprowadzonych przez DPDgroup 40% nabywców online w Europie stanowią osoby w wieku 18-34 lat, dla których odsetek transakcji elektronicznych stanowi już niemal 13% wszystkich zakupów (przy średniej europejskiej wynoszącej nieco ponad 11%).
Choć laptopy i komputery stacjonarne wciąż są głównymi narzędziami zakupów online coraz więcej młodych konsumentów kupuje w sieci za pomocą smartfonów, a dla prawie połowy kluczowym kryterium wyboru e-sklepu jest opinia w mediach społecznościowych.
Millenialsi napędzają e-sprzedaż
Osoby urodzone pomiędzy rokiem 1980 a 2000, zwane pokoleniem cyfrowym, są oswojone z nowinkami technologicznymi i cyfrową rzeczywistością od najmłodszych lat. Według raportu Barometer E-shopper 2017 nabywcy w wieku 18-34 lat stanowią w Polsce 58% tzw. dużych nabywców online, czyli osób, które dokonują częstych i regularnych zakupów w sieci.
– Dla pokolenia millenialsów nowe technologie to naturalne środowisko. Nawet dzisiejsi trzydziestolatkowie posługują się komputerami od wczesnego dzieciństwa i właściwie nie pamiętają czasów sprzed rewolucji cyfrowej. W związku z tym nie tylko chętnie korzystają ze smartfonów i portali społecznościowych, ale także swobodnie i często dokonują zakupów w sieci. Ten pragmatyczny styl życia zachęca także innych konsumentów do korzystania z wygody zakupów online i właśnie dlatego e-commerce tak szybko rośnie – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Rosnący trend zagranicznych e-zakupów
Aż 61% przedstawicieli pokolenia „Y” dokonało już zakupów w zagranicznych sklepach internetowych (przy średniej europejskiej wynoszącej 54%), a dla tej grupy wiekowej odsetek zakupów zagranicznych online stanowi ponad 22% (19% – średnia europejska).
– Millenialsi są świadomi swoich praw oraz zaznajomieni z sytuacją rynkową, dlatego korzystają z e-sklepów zapewniających odpowiedni poziom obsługi klienta – mówi Rafał Nawłoka.
Wyjątkowi i ceniący logistyczną elastyczność
Dla przedstawicieli pokolenia „Y” ważne są nie tylko transparentne zasady zakupów w sklepach internetowych, ale możliwość wyboru spośród różnych wariantów dostarczenia przedmiotów. Oprócz najpopularniejszych przesyłek kurierskich chętnie wybierają usługę click and collect (zamów online, odbierz w sklepie), czy odbiór w punkcie nadań i odbiorów. Oczekują także szybkiego doręczenia przesyłki z możliwością określenia godziny wizyty kuriera.
– Pokolenie „Y” to wyjątkowa grupa klientów na rynku e-commerce. Ich dominujący wpływ sprawia, że sklepy internetowe i firmy kurierskie kładą duży nacisk na dostosowanie się do potrzeb tej grupy konsumentów – podsumowuje Rafał Nawłoka.