Mobilna strefa bezpieczeństwa
Zespół FlotyAutoBiznes odwiedził Škodę Autolab – mobilne centrum bezpiecznej jazdy. Jest to pierwsze tak zaawansowane technologicznie miejsce, gdzie na „własnej skórze” można doświadczyć wielu ekstremalnych sytuacji, które mogą zaistnieć na drodze.
Škoda Autolab jest pierwszym tego typu miejscem w Polsce i aktualnie znajduje się w Poznaniu. We wrześniu zagości w Warszawie, a w przyszłym roku wystawa odwiedzi również Kraków i Trójmiasto. Centrum zajmuje powierzchnie 1000 metrów kwadratowych. Obiekt podzielony został na pięć stref: bezpieczna podróż, technologia, eco, bezpieczeństwo oraz kino.
W strefach na odwiedzających czeka aż 55 interaktywnych eksponatów, dziewięć samochodów prezentacyjnych marki Škoda oraz symulatory. Jednym z aut jest model Yeti, oryginalny samochód, który przeszedł test zderzeniowy Euro NCAP. Właśnie ten samochód powinien zobaczyć każdy brawurowy kierowca, uważający, że przepisy są po to by je łamać. Innym „rarytasem” jest Škoda Fabia Monte Carlo.
Właściwie każdy powinien poznać zasady udzielania pierwszej pomocy. Jeśli jeszcze ktoś nie posiada takowej wiedzy, otrzyma ja właśnie w odwiedzonym przez nas centrum. Z kolei menedżerowie zainteresowani techniką konstruowania ekologicznych i nowoczesnych silników na pewno uzyskają szereg dodatkowej wiedzy również i w tej dziedzinie. W Škodzie Autolab odnajdą się bierni koneserzy motoryzacji, preferujący zwiedzanie w formie siedzącej przed telewizorem, bowiem w jednej ze stref znajduje się sala kinowa.
Na żądnych dużej dawki adrenaliny czeka symulator dachowania Škodą Superb oraz symulator zderzenia czołowego. Jeżeli ktoś wątpi w potrzebę zapinania pasów to po przygodzie na symulatorach z pewnością zmieni zdanie. W centrum nie może zabraknąć wiedzy teoretycznej i oczywiście tutaj Škoda również zadbała o jej sporą dawkę. Każdy odwiedzający po rozwiązaniu testów dowie się czy jest ekologicznym i ekonomicznym kierowcą. Niezadowoleni z wyniku testu mogą sprawdzić swoje umiejętności jazdy na symulatorze ekonomicznej i ekologicznej jazdy, a potem przekazać swoją wiedzę pracownikom.
A najlepiej zaproponować kierowcom odwiedzenie tego miejsca lub nawet zorganizować wyjście „na koszt firmy”. Wydatek wcale nie jest tak wielki. Bilet normalny kosztuje 15 zł, a w grupie powyżej 15 osób – 10 zł. W przypadku wizyt grupowych warto wcześniej poinformować gospodarzy, by obsługa była przygotowana na jak najlepszą obsługę gości.
Fot. Halszka Gwiżdż