Mondelēz International w Polsce kontynuuje inwestycje w OZE

Mondelēz International w Polsce kontynuuje inwestycje w OZE

Mondelēz International, producent czekolad Milka, ciastek Oreo i Delicje, rogalików 7Days oraz wafelków Prince Polo, ponownie inwestuje w energię odnawialną produkowaną przez własne instalacje fotowoltaiczne. Zgodnie z globalną wizją osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu wartości do 2050 r., Mondelez podjął strategiczne decyzje, które pomogą w osiągnięciu wyznaczonego celu.

Fabryki czekolady napędzane energią odnawialną

Projekt budowy lokalnych instalacji fotowoltaicznych w Polsce zakłada realizację przyzakładowych instalacji o łącznej mocy około 3 megawatów. Pierwsza z trzech inwestycji – instalacja w Skarbimierzu (woj. opolskie) – już działa i produkuje energię. Kolejną inwestycją Mondelēz International w odnawialne źródła energii, jest warta 4,7 mln złotych farma fotowoltaiczna, która powstała na należącym do firmy terenie, o powierzchni 1 hektara, tuż obok fabryki czekolady w Bielanach Wrocławskich. Trzecia tego typu instalacja w Polsce ma powstać przy fabryce w Jankowicach k. Poznania. Jej uruchomienie jest zaplanowane na początek 2025 roku.

Systemy energetyczne paneli fotowoltaicznych w dolnośląskiej fabryce czekolady, mają łączną moc około 999 KWp. Tysiące paneli fotowoltaicznych będzie generowało energię odnawialną na użytek własny zakładu w Bielanach Wrocławskich. Dla firmy inwestycje w OZE, poza aspektem ekologicznym, to także duży krok w kierunku niezależności energetycznej.

Dywersyfikacja źródeł ciepła

Kolejny, ważny dla Mondelēz International, projekt zostanie zrealizowany w drugiej połowie 2024 roku i przyczyni się do redukcji zużycia gazu poprzez dywersyfikację źródeł ciepła. Obejmuje on instalację nowoczesnej pompy ciepła w zakładzie w Skarbimierzu, która będzie pozyskiwać energię z ciepła odpadowego z agregatów wody lodowej.

 – Nowe instalacje fotowoltaiczne i pompy ciepła są dowodem na to, że podejmujemy konkretne działania mające na celu redukcję emisji CO2, a nasze zakłady produkcyjne odgrywają w tym procesie kluczową rolę – mówi Roman Sitko, Prezes Zarządu Mondelez Polska Production.  – Jestem przekonany, że duże korporacje mogą przyczynić się do tworzenia lepszej, bardziej zrównoważonej przyszłości, która pozytywnie wpłynie zarówno na ludzi, jak i środowisko – dodaje.

Coraz bliżej realizacji celów na 2025 rok

Mondelēz International kształtuje rynek przekąsek, nie tylko wyznaczając trendy konsumenckie, ale także wprowadzając szereg inicjatyw na rzecz środowiska i lokalnych społeczności. Zrównoważony rozwój jest jednym z filarów strategii firmy, w którym organizacja wyznaczyła sobie bardzo konkretne zobowiązania. Ich realizację co roku publikuje w raporcie „Snacking Made Right”.

Obok redukcji emisji gazów cieplarnianych, która jest doskonale widoczna w inwestycjach Mondelez w Polsce, firma dba o poszanowanie środowiska naturalnego w każdym kraju i na każdym etapie swojej działalności. Recykling opakowań, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, promowanie różnorodności oraz inicjatyw na rzecz społeczności lokalnych to tylko kilka przykładów podejmowanych przez firmę na całym świecie.

– Wierzę, że sukces firmy to nie tylko dobre wyniki biznesowe i silne marki, które kochają konsumenci. To także odpowiedzialność za nasze otoczenie i zobowiązanie wobec społeczności lokalnych, naszych partnerów biznesowych oraz środowiska, które traktujemy niezwykle poważnie. Dlatego zrównoważony rozwój jest kluczowym filarem naszego biznesu. Jestem niezwykle dumny z postępów w realizacji naszych celów ESG i cieszę się, że Polska ma w tym swój znaczący udział – podkreśla Robert Sas, dyrektor zarządzający Mondelēz International w Polsce i krajach bałtyckich.

Jak pokazują wyniki dorocznego raportu „Snacking Made Right”, Mondelēz International zredukował emisję CO₂e aż o 34% w 2023 r. w porównaniu z 2018 r., m.in. dzięki inwestycjom w polskich fabrykach. Obecnie niemal połowa energii wykorzystywanej w zakładach firmy na świecie pochodzi z odnawialnych źródeł energii, w porównaniu z 40% w 2022 r.

W 2023 r. Mondelēz International skupiało się także na redukcji odpadów, które udało się zmniejszyć o 69%. Jednocześnie, firma wciąż inwestuje w innowacje, zakładając, że 98% lub więcej opakowań będzie nadawało się do recyklingu do końca 2025 r. Realizacja celu jest już bliska – obecnie jest to 96%.

Wyniki tegorocznego raportu “Snacking Made Right” ukazują postępy firmy w realizacji założonych celów motywując do dalszych działań w kierunku zrównoważonej przyszłości.

Poleć ten artykuł:

Polecamy