Mundial napędza dostawy jedzenia

Mundial napędza dostawy jedzenia

Stuart, przodująca platforma logistyczna B2B, przyjrzała się segmentowi dostaw gastronomicznych w czasie trwającego mundialu. Według szacunków firmy, dni meczowe oznaczają wzmożone zapotrzebowanie na jedzenie z dostawą do domu, a Polacy najchętniej zamawiają wówczas pizzę i posiłki typu fast food. Największy do tej pory skok odnotowano w trakcie meczu Polska-Meksyk, kiedy klienci złożyli wśród współpracujących z platformą restauracji o około 1/3 zamówień więcej niż w statystycznym dniu w roku.

Mecz Polska-Meksyk obejrzało około 8,6 mln Polaków . Piłkarskie święto i atmosfera biesiady, która mu towarzyszy, sprzyjają wspólnym posiłkom. Licząc na ciepłe dania, chętnie sięgamy po opcję zamówienia z dostawą do domu. Na jedzenie nie chcemy jednak czekać dłużej niż zazwyczaj.
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez YouGov, co trzeci konsument podczas Mistrzostw Świata chętniej niż zwykle weźmie pod uwagę zamówienie dań na wynos, ale 70 proc. badanych nie chce czekać na dostawę dłużej niż 45 minut . Lokale gastronomiczne dwoją się więc i troją, aby zabezpieczyć w tym czasie opcję szybkich dostaw.

Gastronomiczny Black Month

Listopad i niemal cały grudzień skupiają się najczęściej wokół handlu detalicznego. Najpierw Black Week, zaraz potem mikołajki i gorączka przedświątecznych zakupów. Wszystko to składa się na szczyt paczkowy i wzmożoną pracę sklepów, firm kurierskich oraz samych dostawców. W tym roku wyjątkowo doszło do tego piłkarskie święto, co sprawia, że wzmożony popyt w większym niż dotychczas stopniu dotyka także branżę gastronomiczną.

Nagły wzrost zamówień to jednak nie tylko większe zarobki restauratorów, ale i możliwe problemy logistyczne. W takim wypadku warto rozważyć opcję „outsourcingu” dostaw. Nawiązanie współpracy z partnerem logistycznym sprawi, że to po jego stronie będzie leżało zorganizowanie całego procesu i zadbanie o szybką dostawę. Tym bardziej, że na rynku są dziś dostępne opcje przetestowania usług kurierskich, bez potrzeby podpisywania „w ciemno” długoterminowej umowy.

– Działający w branży B2B partnerzy logistyczni są w stanie zapewnić usługę dostaw nie tylko na dużą skalę, ale i na najwyższym poziomie. Dzięki temu mogą najlepiej odpowiadać na wysoki popyt rynku. Skalowanie operacji logistycznych i zastosowanie elementów automatyzacji procesu przez firmę logistyczną pozwala znacząco ograniczyć koszt dostaw. W ramach współpracy z podmiotami z branży gastronomicznej szczególnie istotne jest, aby dostawy mogły być monitorowane w czasie rzeczywistym, a restaurator mógł otrzymywać feedback od swoich klientów na bieżąco – wyjaśnia Agnieszka Majewska, General Manager w Stuart.

Jakość dostaw realizowanych w chwili, gdy popyt bywa wyższy niż podaż, może zaowocować zdobyciem lojalnych, powracających klientów. Ciągle udoskonalana dostawa na ostatniej mili w znacznym stopniu przyczynia się do zadowolenia klienta z całego procesu zakupu i jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy będzie chciał ponownie skorzystać z oferty danej firmy.

W procesie realizacji wysyłek dla klienta liczy się finalnie również wysoki poziom obsługi. Zagwarantowanie pomocy przy problemach z przesyłką, wsparcie i rzetelne informacje, które otrzyma ze sklepu i firmy kurierskiej – to wszystko składa się na stworzenie warunków, dzięki którym nie będzie porzucał koszyków, a nawet poleci ofertę danego punktu innym. Tu ważna jest elastyczność i znalezienie partnera, który wesprze ich w sprawnej obsłudze przesyłek na ich drodze do rąk klienta. Mundial potrwa do 18 grudnia. Restauratorzy mają więc coraz mniej czasu, by wprowadzić udoskonalenia w procesie dostaw i ugruntować swoją pozycję na rynku.

Poleć ten artykuł:

Polecamy