Niezbędne rozwiązania dla sklepów internetowych

Niezbędne rozwiązania dla sklepów internetowych

Handel internetowy w Polsce w tym roku, mocno zyskał dzięki pandemii oraz restrykcjom wprowadzonym w celu ograniczenia jej rozwoju. Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na przeniesienie swojego biznesu do sieci. Zarządzenie niewielkim sklepem internetowym wydaje się proste, nawet jeśli wszelkie zamówienia wysyłane będę ręcznie. Jednak w przypadku większego biznesu konieczne mogą okazać się integracje, mające na celu zautomatyzowanie procesów. Przekonaj się, jakie integracje mogą okazać się niezbędne przy prowadzeniu e-sklepu!

Automatyzacja procesów logistycznych w firmie

Dla klientów ważne jest, żeby sklep, z którego korzystają, zapewniał łatwą i szybką obsługę. Dlatego wielu sprzedawców chcąc poprawić jakość obsługi i usprawnić łańcuch dostaw decyduje się na automatyzację procesów związanych z logistyką firmy. Przedsiębiorstwa inwestują w nowoczesne systemy ERP oraz WMS, a także stawiają na outsourcing usług logistycznych. Takie rozwiązania pozwalają zaoszczędzić sporo czasu, dzięki sprawnej i kompleksowej obsłudze dostaw oraz zintegrowaniu magazynu z działem sprzedaży. Powierzenie zaplecza logistycznego firmie zewnętrznej obciąża właściciela sklepu z wielu obowiązków i pozwala na skupienie się na innych, ważnych aspektach prowadzenia biznesu.

Automatyzacja procesów wysyłkowych

Tworząc sklep internetowy, warto dać swoim klientom możliwość wyboru różnych form dostawy. Część klientów może preferować dostawy kurierem, inni wybiorą przesyłki do punktów odbioru lub paczkomatów. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem jest zintegrowanie sklepu z platformą kurierską. Ważne jest posiadanie również zintegrowanego systemu magazynowego i księgowanego. Kompleksowa synchronizacja sprawi, że etykiety wysyłkowe i faktury będą generowały się automatycznie, co pozwoli zminimalizować ryzyko błędu, a do tego zamówienia w szybszym tempie będą przechodzić do realizacji.

Korzyści wynikają z automatyzacji

Obsługę zamówień można zautomatyzować na klika sposobów. Jednym z nich jest wewnętrzny system CRM, który wprowadza się do działalności, aby uporządkować funkcjonowanie firmy. Jednakże CRM nierzadko wiąże się ze sporymi kosztami wdrożenia, choć wydaje się niezbędny w prowadzeniu nowoczesnej i prężnie działającej firmy. Drugim sposobem jest integracja zewnętrzna, dzięki której system zamówień zostaje połączony z innym systemem. Przy takiej integracji można zyskać dodatkowe, dedykowane wtyczki oferowane przez operatora logistycznego. Plusy integracji to niewątpliwie oszczędność czasu i minimalizacja poniesionych kosztów.

Integracja z platformą GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to profesjonalna platforma wysyłkowa, która w swojej ofercie posiada ponad 15 dostępnych integracji sprzedażowych i umożliwia dostęp do ponad 50 firm kurierskich i transportowych. Integracja sklepu z GlobKurier.pl to szereg korzyści:

  • Usprawnienie sprzedaży internetowej przy większej liczbie zamówień,
  • Zarządzenie zamówieniami z poziomu intuicyjnego panelu klienta,
  • Dostęp usług doręczeń ekspresowych,
  • Wiele firm kurierskich i przewozowych w jednym miejscu,
  • Masowe nadanie do 100 przesyłek jednocześnie,
  • Ułatwiony proces generowania listu przewozowego, dzięki automatycznemu pobieraniu danych odbiorców,
  • Zminimalizowania ryzyka wystąpienia błędów.

Sprawnie działające zaplecze logistyczne oraz jasna i przejrzysta polityka zwrotów to jedne z istotniejszych czynników wpływających na sukces sklepu internetowego. Dlatego warto już na początku rozpoczęcia pracy nad własnym sklepem pomyśleć nad wdrożeniem najważniejszych integracji i optymalizacji.

Poleć ten artykuł:

Polecamy