Niezwykle wysokiemu wskaźnikowi możliwości przewozowych towarzyszą uwarunkowane sezonowo niskie ceny

Niezwykle wysokiemu wskaźnikowi możliwości przewozowych towarzyszą uwarunkowane sezonowo niskie ceny

Dwudzieste ósme wydanie Transport Market Monitor, magazynu wydawanego przez Capgemini Consulting oraz Transporeon, przedstawia dynamikę rynku transportowego

Z 28 wydania Transport Market Monitor (TMM) wydawanego przez Capgemini Consulting oraz Transporeon wynika, że wskaźnik...

Główne punkty raportu to:

· Wskaźnik cen wzrósł o 5,3 % w II kwartale 2016 (wskaźnik 96,3). W porównaniu z poziomem wskaźnika w ubiegłym roku, w II kwartale 2015 roku, widzimy, że wskaźnik cen jest niższy o 8,1%.

· W II kwartale 2016 wskaźnik możliwości przewozowych spadł do poziomu 87,9 (-20,6%), swojego najwyższego poziomu dla II kwartału od czasu rozpoczęcia pomiarów dla TMM. W porównaniu z II kwartałem 2015, wszystkie miesiące II kwartału 2016 wykazywały wzrost wskaźnika możliwości przewozowych.

· Wskaźnik cen oleju napędowego wykazuje nieznaczne ożywienie po najniższym jak dotąd wskaźniku widocznym w I kwartale 2016: wskaźnik 68,4. Wskaźnik ten jest o 15,8 % wyższy niż w I kwartale 2016 roku.

Erik van Dort, Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw w Capgemini zauważa: „Kiedy w pierwszym kwartale tego roku ceny dla naszych przewoźników były stosunkowo korzystne, to drugi kwartał okazał się dla nich zły. Ceny transportu przywrócone zostały tylko częściowo od zwyczajowego spadku w pierwszym kwartale, co częściowo spowodowane było trochę wyższymi cenami oleju napędowego.”

Peter Förster, Managing Director Transporeon, dodaje: „Niska cena oleju napędowego nadal silnie wpływa na koszty transportu tak, że w drugim kwartale 2016 wahają się one na poziomie 8,1%, poniżej poziomu z roku ubiegłego. Ciekawy jest raport możliwości przewozowych. Wysokie możliwości przewozowe mogą być związane ze spadającą wielkością obrotów handlowych w Europie. Można by się było spodziewać odwrotnej tendencji, ponieważ prawie wszystkie święta drugiego kwartału wypadały w maju 2016. To może być jeden z powodów, dlaczego dostępne były stosunkowo małe możliwości przewozowe w maju, a z drugiej strony, dlaczego stosunkowo tak duże w kwietniu i czerwcu”.

Więcej informacji na temat Transport Market Monitora na stronie: www.transportmarketmonitor.com.

Poleć ten artykuł:

Polecamy