Nowa strategia dostaw firmy Dell
Dell - światowy producent komputerów zmienia swoją strategię dostaw, która może wywrzeć znaczący wpływ na cały sektor. Ma ona spowodować, że dostawy komputerów transportowanych drogą morską wzrosną z 20 procent obecnie do 70 proc. w 2013 roku.
Obecnie Dell drogą morską wysyła w świat 3 miliony sztuk komputerów, co przyniosło firmie oszczedności w wysokości 35 mln dolarów. W celu bycia bardziej konkurencyjnym na rynku Dell postanowił zrewidować swój łańcuch dostaw zarówno w odniesieniu do produkcji, jak i handlu. W związku z tym zarówno komponenty do produkcji komputerów, jak i same komputery będą transportowane drogą morską. Oznacza to, że towary transportowane będą wolniej, ale za to taniej. Dla klienta może to nawet przynieść 40 dolarów oszczędności na jednym laptopie.
Nowa strategia dostaw firmy Dell może mieć ogromny wpływ na łańcuchy dostaw towarów w całym świecie. Dotychczas bowiem firmy zwiększały konkurencyjność na rynku poprzez poszerzanie swojej oferty dla klientów oraz redukcję zapasów. Oznaczało to dostawy w małych partiach, często i szybko, czyli przy użyciu transportu powietrznego. Dell chce odwrócić tę tendencję, proponując dostawy w dużych partiach, rzadko i wolno, czyli drogą morską.