Nowy ciągnik T dla budowniczych
W połowie stycznia jeden z pierwszych samochodów nowej gamy Renault Trucks – ciągnik siodłowy T 460 spełniający normę ekologiczną Euro 6 – odebrała gdyńska spółka AB Dzierzbud. Jej właściciele zdecydowali się złożyć zamówienie na ten pojazd, zanim w Polsce pojawiły się samochody demonstracyjne.
AB Dzierzbud jest spółką-córką działającej od 1991 roku firmy Dzierzbud z położonego na Powiślu Dzierzgonia. Chociaż „grupa” wywodzi się z niewielkiego, liczącego zaledwie pięć tysięcy mieszkańców miasta, działa na bardzo szeroką skalę w branży budowlanej i stalowej. Firma jest generalnym wykonawcą i podwykonawcą na wielu dużych budowach nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Dostarcza też na nie wiele prefabrykowanych konstrukcji stalowych.
Mnogość zadań i ich lokalizacji sprawiła, że w 2005 roku zarząd Dzierzbudu zdecydował się postawić na własny transport. Podłożem tej decyzji były nie tylko przesłanki ekonomiczne, ale także wizerunkowe.
– Posiadanie własnej floty, która przywozi na plac budowy nasze konstrukcje i materiały podnosi nasz prestiż. I oczywiście pozwala na racjonalizację kosztów, bo to my je kontrolujemy – mówi Florian Warchoł, prezes zarządu. – W ciągu paru lat nabraliśmy doświadczenie i okazało się, że na transporcie możemy również zarabiać, więc powołaliśmy do życia AB Dzierzbud, który się w tym specjalizuje. Poza działalnością transportową prowadzi też spedycję. Dzisiaj posiadamy flotę nowoczesnych zestawów, w znakomitej większości to ciągniki siodłowe z naczepami. Poza naszymi samochodami z jej zleceń korzysta jeszcze kilku innych przewoźników, którzy podstawiają swoje zestawy.
Prezes AB Dzierzbud, Florian Warchoł, wiceprezes Jacek Grzmil i menedżer d/s transportu i logistyki, Marcin Narloch stawili się po odbiór pierwszego w Polsce ciągnika Renault Trucks serii T w serwisie Volvo Group Truck Center Gdynia przy ul. Rdestowej 41. Renault T wyposażone w sprawdzony, 11-litrowy silnik z wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa typu Common Rail, rozwijający 460 KM i zautomatyzowaną skrzynię biegów, spełnia najnowszą normę czystości spalin Euro 6 i jest pierwszym takim pojazdem we flocie gdyńskiego przewoźnika.