Nowy Mobil Delvac 1 LE 5W-30 dla silników Euro 6

Nowy Mobil Delvac 1 LE 5W-30 dla silników Euro 6

ExxonMobil udoskonalił formulację syntetycznego oleju silnikowego Mobil Delvac 1 LE 5W-30. Zmiany mają pomóc właścicielom firm transportowych zwiększyć wydajność silników oraz ograniczyć zużycie paliwa w zdecydowanie większej grupie pojazdów ciężarowych.

Nowy Mobil Delvac 1 LE 5W-30 posiada więcej dopuszczeń producentów pojazdów niż poprzednik oraz spełnia wymagania większości silników Euro 6 od wiodących producentów oryginalnego sprzętu (OEM), takich jak: Mercedes-Benz, Volvo, Cummins oraz MAN.

Spełnienie najnowszych norm emisji spalin wymaga stosowania w silnikach Euro 6 systemów oczyszczania spalin składających się z układów selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i recyrkulacji spalin (EGR) oraz filtra cząstek stałych (DPF). Systemy te mogą być wrażliwe na niektóre składniki środków smarnych, czego konsekwencją może być nieskuteczna praca lub awaria. Przeciwdziałać temu ma olej Mobil Delvac 1 LE 5W-30 o obniżonej zawartości popiołu siarczanowego, fosforu oraz siarki (tzw. low SAPS), który zapewnia bezawaryjną pracę systemów oczyszczania spalin w nowoczesnych silnikach, także tych spełniających normę Euro 6.

Nowa formulacja smarna oleju Mobil Delvac 1 pozwala także widocznie zmniejszyć zużycie paliwa w pojazdach ciężarowych. Potwierdziły to niezależne testy, przeprowadzone w centrum Millbrook w Wielkiej Brytanii. W serii testów zużycia paliwa w trybie jazdy autostradowej brały udział dwie ciężarówki Volvo FM440 Euro 5, obciążone do 75 proc. dopuszczalnej masy całkowitej (około 44t.). Ulepszony olej Mobil Delvac 1 LE 5W-30 zmniejszył średnie spalanie o 1,8 proc.

W odróżnieniu od konwencjonalnych olejów nowych produkt ExxonMobil ma gwarantować: zaawansowana ochronę przed zużyciem, wydłużenie okresów między wymianami oleju, lepsze działanie w niskich temperaturach, a także stabilność termiczną i oksydacyjną.

Poleć ten artykuł:

Polecamy