Nowy system zarządzania transportem w sieci Carrefour

Nowy system zarządzania transportem w sieci Carrefour

ID Logistics Polska, wiodący międzynarodowy dostawca usług logistycznych, Carrefour Polska i Keratronik, specjalizujący się w systemach monitorujących GPS, wdrażają innowacyjne rozwiązanie - plomby elektroniczne.

Urządzenie stanowić będzie podstawę nowego systemu zarządzania transportem sieci handlowej Carrefour, dopasowanego do przepływu towarów między magazynami a ponad 600 sklepami w całej Polsce. Wykorzystanie plomb elektronicznych zapewni szeroki zakres informacji dotyczących transportu i kontrolę dostaw, a tym samym zwiększy bezpieczeństwo oraz pozwoli na optymalizację kosztów w ramach łańcucha dostaw. Zgodnie z planem, proces wdrożenia zakończy się jesienią, kiety to już każdy samochód dowożący towar z magazynu do sklepu sieci Carrefour zostanie wyposażony w plombę elektroniczną.

 

Plomby elektroniczne wielokrotnego użytku to proste w obsłudze urządzenia, które przymocowywane są do naczep samochodów dostawczych. Oparte na innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych, służą do monitorowania transportu i przekazywania szczegółowych danych o jego przebiegu na platformę informatyczną. Urządzenia zostały zaprojektowane pod kątem wymagań transportowych sieci Carrefour.

 

Plomby elektroniczne wyposażone zostały w nadajnik GPS, co umożliwia w czasie rzeczywistym śledzenie samochodów dostawczych od momentu załadunku towaru w magazynie do dostarczenia go do sklepu. Monitorowane jest aktualne położenie samochodu, kierunek w którym jedzie oraz prędkość. Rozwiązanie to w znaczący sposób zwiększa bezpieczeństwo dostaw. W przypadku próby otwarcia lub uszkodzenia plomby podczas transportu, urządzenie wysyła alert (sms i/lub e-mail). Dotyczy to również nieprzewidzianych wydarzeń na drogach. Informacja na ten temat będzie natychmiast przesyłana do systemu, co pozwala na szybki wybór nowej trasy przejazdu. Śledzenie przejazdów samochodów, połączone z analizowaniem i planowaniem, pozwala na optymalizację tras, skrócenie bezproduktywnych postojów oraz sprawdzanie czasu pracy kierowców.

 

Wykorzystanie plomb elektronicznych pozwala na monitorowanie i pełną kontrolę dostaw z magazynów do poszczególnych sklepów sieci Carrefour. Dzięki przesyłanym danym możliwe jest dokładne określenie lokalizacji samochodu zbliżającego się do punktu rozładunku. Sklepy będą informowane o planowanej godzinie przyjazdu za pomocą sms-a, co pozwoli im na wcześniejsze przygotowanie się do przyjęcia towaru. System daje możliwość sprawdzenia historii dostaw oraz odczytania szczegółowych danych dotyczących konkretnego przypadku. Dodatkowo, plomba elektroniczna pozwala na monitorowanie temperatury wewnątrz naczepy, co jest ważne w przypadku dostaw wymagających temperatury kontrolowanej w czasie transportu, np. owoców i warzyw.

 

– Wspólnie z naszymi operatorami logistycznymi, wdrażamy obecnie projekt plomb elektronicznych, które z jednej strony zwiększą bezpieczeństwo przewożonych ładunków, a z drugiej przyczynią się do efektywniejszego wykorzystania floty oraz zmniejszenia zużycia folii w naszych magazynach – powiedział Paweł Górecki, dyrektor Logistyki Carrefour Polska.

 

Plomby elektroniczne zapobiegają nieplanowanym otwarciom naczep w czasie transportu. Dzięki temu przewożone w nich palety nie będą musiały być dodatkowo zabezpieczone. To uprości procesy magazynowe, związane z dodatkowym foliowaniem palet, a w rezultacie zmniejszy zużycie materiałów opakowaniowych. Szacunkowo, rocznie zaoszczędzonych zostanie 4,5 mln metrów kw. kapturów foliowych, chroniących palety i 6 mln metrów taśmy zabezpieczającej. Tradycyjne plomby jednorazowego użytku, wykonane z plastiku lub metalu, muszą być właściwie segregowane i utylizowane. W skali roku w dwóch magazynach powstawało 320 kg tego typu odpadów. Wprowadzenie plomb elektronicznych wielokrotnego użytku wyeliminuje ten problem.

 

Współpraca nad realizacją projektu rozpoczęła się w lutym 2015 roku, w okresie letnim odbyły się pierwsze testy systemu.

Poleć ten artykuł:

Polecamy