Obwodnica północna Trójmiasta po 2014 r.
Dopiero po 2014 r. mogą się rozpocząć prace przy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Inwestycja ma przyczynić się do poprawy przejazdu na odcinku drogi krajowej nr 6 od obwodnicy Trójmiasta, przez Gdynię, Rumię i Redę, w kierunku Helu i Wejherowa.
Koszt budowy trasy szacowany jest na ok. 1,2-1,5 mld zł, w zależności od przebiegu trasy. Plan budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT) jest wspólnym projektem 13 samorządów województwa pomorskiego, m.in. Gdyni, Rumi, Redy, Pucka, Helu i Władysławowa. OPAT, czyli droga o ruchu przyspieszonym S-6 byłaby alternatywnym połączeniem dla drogi krajowej nr 6 na odcinku od obwodnicy Trójmiasta w kierunku północno-zachodnim z ominięciem części Gdyni, Rumi i Redy.
Obecnie w sezonie letnim tylko na odcinku od skrzyżowania obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni do skrzyżowania w Redzie przejeżdża ponad 80 tys. pojazdów dziennie. W godzinach szczytu oraz w sezonie przepustowość trasy na tym odcinku wyczerpuje się całkowicie.
Zdaniem samorządu województwa pomorskiego, nowa trasa zwiększyłaby dostępność transportową do atrakcyjnych terenów wybrzeża Bałtyku. Zwiększyłaby się także dostępność portu w Gdyni.
Źródło: PAP