Outsourcing usług obsługi klienta
Wiele przedsiębiorstw boryka się w dzisiejszych czasach z problemami związanymi z ogólnoświatowym kryzysem, który w mniejszym lub większym stopniu dotknął wszystkie kraje. Jeśli dodamy do tego postępującą globalizację, silną konkurencję oraz inne zmiany występujące w gospodarce...
Outsourcing w transporcie i magazynowaniu jest bardzo popularny, za to niedoceniany w trzecim ogniwie łańcucha logistycznego, czyli obsłudze klienta. Wykorzystanie w tym obszarze wiedzy, zasobów oraz doświadczenia wyspecjalizowanej firmy zewnętrznej może się przełożyć na wymierne korzyści dla przedsiębiorstwa. Decyzja o wprowadzeniu outsourcingu umożliwi przesunięcie zaoszczędzonych zasobów na kluczową działalność przedsiębiorstwa i koncentrację na zasadniczych celach firmy. Korzystając z tego rodzaju usług, firma eliminuje wysokie koszty stałe i płaci tylko za konkretną usługę np. za liczbę wystawionych dokumentów.
Jedną z niewielu firm na polskim rynku, oferującą kompleksową obsługę w zakresie logistyki jest Colian Logistic. Spółka zwraca szczególną uwagę na zadowolenie i satysfakcję klienta. Swoim odbiorcom oferuje zakres elastycznych usług dostosowanych do wymagań klientów oraz zmian, jakie pojawiają się na rynku. Kontrahentom, oprócz usług z zakresu magazynowania i transportu, proponuje także procesy związane z obsługą klienta, które obejmują:
• Usługi w zakresie Obsługi Klientów świadczone przez profesjonalny i doświadczony zespół
• Obsługę zamówień od klientów sieciowych, hurtowych, indywidualnych z wykorzystaniem najnowszych narzędzi (EDI, FAX, Mail)
• Wsparcie dla przedstawicieli handlowych w terenie
• Współpracę z Trade Marketingiem, Działem Handlowym, magazynem, produkcją i pozostałymi działami przy realizacji zamówień
• Nadzór nad wykonaniem promocji w regionach oraz rozliczanie ich realizacji
• Wsparcie w zakresie monitorowania stanów magazynowych przy realizacji zleceń bieżących, zmianie opakowań, akcjach wyprzedażowych i innych
• Kompleksową obsługę zwrotów i reklamacji
• Archiwizację dokumentów (zamówień, faktur, potwierdzonych dokumentów WZ, dokumentów reklamacyjnych i korekt).
Colian Logistic to firma, która obsługę klienta rozumie jako globalne działanie na najwyższym poziomie, i dlatego oferowanych usług nie ogranicza tylko do zadań operacyjnych. Klienci firmy mogą liczyć także na:
• Wsparcie profesjonalnego zespołu współpracującego z największymi w Polsce dystrybutorami, sieciami i klientami z kanału HoReCa
• Czytelne zasady związane z opłatami – klient płaci za liczbę wystawionych dokumentów (nie występują koszty stały związane z jego obsługą)
• Przejrzyste procesy realizacji zamówień, reklamacji i zwrotów
• Miesięczny monitoring wyników
• Ilościowe i wartościowe raporty sprzedaży, rozliczenia promocji i inne na życzenie klienta
• Dostęp do najnowszych rozwiązań logistycznych i informatycznych (współpraca z ECR i ILiM)
• Pomoc przy wdrożeniach systemu Elektronicznej Wymiany Danych
• Profesjonalnie wykonane raporty: reklamacji, rejestru żądań korekt cenowych, ilościowych, zwrotów, raporty dostępności produktów (tworzenie rezerwacji, kontraktów), raporty spływu potwierdzonych korekt itd.