P3 przygotowane na ekspansję w Europie
Dostawcy części motoryzacyjnych, producenci mebli, sprzedawcy instrumentów muzycznych i dom mody z Mediolanu – to przykłady kilku firm, których sklepy znalazły się w parkach P3 w różnych częściach Europy. Sieć parków logistycznych firmy obejmuje 182 obiekty w dziewięciu europejskich krajach.
Tylko w ubiegłym roku P3 wybudowało 15 nowych magazynów, zwiększając całkowitą powierzchnię najmu w swoim portfolio do 3,9 mln m2. Dodatkowo P3 ma do dyspozycji grunt umożliwiający budowę nowych obiektów o powierzchni 1,8 mln m2 dla przyszłych i obecnych klientów.
Z powierzchni w parkach P3 korzysta łącznie 330 klientów. – Zawsze staramy się nawiązywać długoterminowe, partnerskie relacje z najemcami w naszych magazynach, co wiąże się z wieloma korzyściami finansowymi dla nich. Klienci cenią także naszą elastyczność – jesteśmy w stanie modyfikować istniejące magazyny, aby spełnić obecne potrzeby klienta, lub zbudować nowy magazyn, jeżeli jest to lepsze rozwiązanie – wyjaśnił Ian Worboys, CEO firmy P3. W rezultacie klienci są zainteresowani pozostaniem i rozwojem w parku P3, czego dowodzi fakt, że 75% klientów przedłużyło umowy najmu, a 87% nowych projektów P3 w systemie BTS jest realizowanych dla obecnych klientów.
– Około 28% naszych klientów to sprzedawcy detaliczni i/lub sklepy internetowe, ale portfolio naszych najemców nadal obejmuje tradycyjne firmy logistyczne i produkcyjne. Nasze parki oferują przestrzeń odpowiednią dla obiektów magazynowych, montażowni, salonów ekspozycyjnych i punktów dystrybucyjnych dla sklepów internetowych – mówi Ian Worboys, opisując strukturę klientów w parkach P3.
Zakup w Hiszpanii zwiększył portfolio P3 o ponad 300 000 m2
Największy dotychczas zakup P3 w tym roku (2017) miał miejsce w Hiszpanii. Transakcja o wartości 243,35 mln EUR obejmowała nabycie 11 magazynów logistyczno-dystrybucyjnych, znajdujących się w Madrycie, Saragossie, Toledo, Guadalajarze, Walencji i Vizcaya na północy Hiszpanii, od Gore Spain Holdings SOCIMI I, S.A.U. Ta transakcja powiększyła portfolio P3 o dodatkowe 322 500 m2.
Adaptacja i lokalizacja
P3 jest w stanie zaadaptować magazyn dla sklepu zoologicznego, producenta mebli lub domu mody. Klienci są zainteresowani parkami logistycznymi P3 ze względu na ich strategiczną lokalizację.
Na przykład park P3 Žilina to miejsce idealne dla operacji logistycznych związanych z branżą motoryzacyjną i mechaniczną dzięki bliskości strefy przemysłowej zajmowanej przez producentów samochodów Kia, Hyundai i Volvo Trucks. Analogicznie kultowa marka modowa Moncler wybrała park P3 Castell San Giovanni, ponieważ znajduje się blisko Mediolanu, światowej stolicy mody.
W parku P3 Poznań firma Zaparoh, będąca klientem P3, kontynuuje lokalne tradycje meblarskie, produkując codziennie 100 foteli i sof do sprzedaży internetowej w serwisie sofa.com. Nabywcy kupujący w sklepie internetowym korzystają z najniższych możliwych cen, a produkty są wysyłane bezpośrednio z magazynu P3.
W parku P3 Rivesaltes, położonym na trasie do południowych plaż Francji, znajduje się magazyn służący do przechowywania wyposażenia kempingowego i akcesoriów do przyczep.
P3 jest elastyczne, ponieważ działalność klientów stale się zmienia. Na przykład obecnie trwa rozbiórka magazynu o powierzchni 65 000 m2 w parku P3 Bedburg w Niemczech, który zostanie następnie odbudowany z wykorzystaniem nowych materiałów i nowych technologii – wszystko przy zachowaniu ciągłości działania firmy NEX Logistics, korzystającej z tego obiektu do dystrybuowania drukarek EPSON.
P3 dostosowuje swoje magazyny do potrzeb firm z różnych sektorów. Na przykład park P3 Wadingsween w Holandii oferuje klimatyzowany magazyn na 6000 palet, dzięki czemu Univeg Corporation może dbać o świeżość swoich kwiatów i owoców. Magazyn w parku P3 Prague Horní Počernice został przekształcony w raj dla zwierząt – Pet Center prowadzi tam największy sklep zoologiczny w Czechach, łącznie z hotelem dla psów i centrum szkoleniowym.
Magazyn z certyfikatem ekologicznym
Najnowszy magazyn w P3 Praga D8 otrzymał certyfikat ekologiczny BREEAM na poziomie „bardzo dobry”. Jego „ekologiczne” cechy obejmują nowoczesny system ogrzewania i wentylacji, udoskonaloną izolację termiczną, inteligentne oświetlenie LED i mostki z izolacją termiczną. Wprowadzono również szereg innych rozwiązań w celu znacznego udoskonalenia środowiska pracy wewnątrz obiektu. P3 utrzymuje długoterminową współpracę z najemcą tego budynku, VF Corporation, producentem odzieży takich marek, jak Wrangler, The North Face i Vans. Przez park P3 Praga D8 przechodzi każdy but Vans sprzedawany w Europie.
Dzięki strategicznemu położeniu parków w pobliżu ważnych węzłów transportowych, głównych autostrad i kluczowych miast europejskich, P3 ułatwia szybką, efektywną i ekologiczną dystrybucję towarów na całym kontynencie.
(P3)