Panattoni wzmacnia e-commerce w Trójmieście

Panattoni wzmacnia e-commerce w Trójmieście

Panattoni umacnia swoją pozycję na Pomorzu poprzez szybki rozwój infrastruktury w tym rejonie oraz dynamicznie rosnący sektor e-commerce. Jeden z dotychczasowych klientów Panattoni – Globalway, dostawca m.in. zabawek, mebli, akcesoriów sportowych i wyposażenia wnętrz z Chin –zdecydował o najmie całego parku planowanego w ramach Panattoni Park Tricity East IV. Było to możliwe dzięki ścisłej współpracy dewelopera z Polską Agencją Inwestycji i Handlu (PAIH), która wspierała projekt w stworzeniu zachęt inwestycyjnych dla Globalway.

Obiekt o powierzchni 52 000 mkw. powstanie we wschodniej części Gdańska, a najemca wprowadzi się do niego już w pierwszym kwartale 2021 roku. W transakcji najmu pośredniczyła firma Querco Property.

Porty Trójmiasta napędzają e-commerce i rynek magazynowy w Polsce. W 2019 roku port w Gdyni przeładował 24 mln ton towarów, z kolei port w Gdańsku rekordowe 52 mln ton, co czyni z niego jeden z największych portów na Bałtyku. Zyskuje dzięki temu gospodarka oraz rynek magazynowy na Pomorzu, który niedługo, jako szósty w kraju, może przekroczyć 1 mln m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej.

– Trójmiasto staje się powoli liderem wśród wszystkich rynków spoza „wielkiej piątki”. Nasz pierwszy park w Gdańsku miał 46 000 mkw. powierzchni. W tym roku wolumen powierzchni Panattoni w tym rejonie zwiększy do 500 000 mkw. Gospodarka Pomorza i kraju rośnie dzięki rozbudowie portów trójmiejskich oraz infrastruktury drogowo-kolejowej w ramach korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk. To, oraz planowany port centralny w Zatoce Gdańskiej oznacza, że trójmiejskie porty będą w następnych latach biły kolejne rekordy przeładunków, a za nimi rósł popyt na powierzchnie magazynowe – mówi Martyna Sochaczewska, Senior Leasing Manager w Panattoni.

Dostrzegają to przedsiębiorstwa związane z e-commerce, dla których bliskość morskich portów kontenerowych jest kluczowa. Firma Globalway (wchodząca w skład grupy Costway) to jeden z największych dostawców produktów z Dalekiego Wschodu/ Chin, działający na rynkach ponad 150 krajów. Wśród jego strategicznych partnerów znajdują się takie firmy jak Wallmart, Amazon, eBay, Wish czy Home Depot. Gdy przedsiębiorstwo zaczęło działalność w Polsce, jej pierwszym partnerem był Panattoni, od którego firma wynajęła 3,5 tys. mkw. powierzchni w pierwszej, gdańskiej inwestycji dewelopera – Panattoni Park Gdańsk I. Z czasem stopniowo powiększała tę przestrzeń, by teraz zdecydować się na 52 tys. mkw. w Panattoni Park Tricity East IV. Pierwotnie miał on się składać z 3 budynków, teraz jego plan został zmodyfikowany do jednego obiektu – tylko na potrzeby Globalway

Zdaniem Seana Yao z Globalway Panattoni, jako lider rynku powierzchni magazynowych w Polsce, dysponuje nie tylko doskonałymi lokalizacjami w strategicznych punktach, ale także odznacza się wysokim standardem technicznym oddawanych inwestycji: – To kluczowe w dobie szybkiego rozwoju e-commerce, jak i firm, które dopiero zaczynają działać na nowym dla siebie rynku. Nasze gdańskie centrum dystrybucyjne nie tylko ułatwi nam handel w rejonie Europy, ale także pozwoli na włączenie w nasz obieg handlowy zarówno polskich klientów, jak i producentów. W ciągu ostatniego roku znacząco zwiększyliśmy wolumen sprzedaży oraz poszerzyliśmy bazę oferowanych produktów, a także stworzyliśmy sklep internetowy www.costway.pl, który stanowi kolejny kanał naszej dystrybucji. Z nową powierzchnią magazynową będziemy mogli rozwijać się jeszcze szybciej i bardziej dynamicznie – wyjaśnia.

Powstanie kolejnego centrum dystrybucyjnego, które będzie obsługiwać zarówno Polskę, jak i Europę było możliwe dzięki ścisłej współpracy Panattoni i Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH). Firmy, jednocząc siły, przygotowały dla Globalway szeroki wachlarz zachęt inwestycyjnych w postaci ulg podatkowych i wsparcia rządowego na rozpoczęcie działalności. Inwestycja realizowana będzie w ramach Polskiej Strefy Inwestycji, na podstawie decyzji o wsparciu wydanej przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną sp. z o. o.

– Cieszymy się, że mogliśmy pomóc Globalway w podjęciu decyzji o rozszerzeniu działalności w Polsce. Gdańskie centrum dystrybucyjne spółki to przykład projektu, który zaczęliśmy i skończyliśmy obsługiwać w trakcie „korona-kryzysu”. Dlatego mamy nadzieję, że Globalway to nie ostatni projekt z Chin zwieńczony decyzją inwestycyjną w tym roku. Liczba projektów chińskich obsługiwanych przez PAIH rośnie, przede wszystkim w przemyśle i produkcji, ale również w dystrybucji. Duże centra globalnych firm napędzają rynek e-commerce w Europie – chcemy, żeby Polska była ważnym ogniwem w tym łańcuchu – mówi Grzegorz Słomkowski, członek zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Przy transakcji Globalway był wspierany przez firmę Querco Property: – Nasz klient postawił po raz kolejny nacisk nie tylko na wysokiej jakości powierzchnię, ale również jej położenie. Relacje wypracowane przy pierwszym projekcie i otwartość dewelopera Panattoni na potrzeby Najemcy spowodowały, że Globalway zdecydował się na Panattoni Park Tricity East IV. To doskonała lokalizacja, bo w bliskiej odległości znajduje się Port Gdański oraz głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk, co znacząco ułatwia obsługę międzynarodowego transportu morskiego. Z drugiej strony blisko stąd do południowej obwodnicy Gdańska oraz trasy S7 i autostrady A1 (północ–południe), co otwiera drogę do ekspansji dla nowego Europejskiego Centrum Logistycznego firmy Globalway w kierunku Adriatyku – komentuje Marek Kurzątkowski, Property Negotiator z Querco Property

Budowa centrum magazynowo-dystrybucyjnego dla Globalway rozpocznie się w trzecim kwartale bieżącego roku. Obiekt będzie certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie „Very Good”. Zgodnie z najnowszymi standardami wdrożonymi przez Panattoni, magazyn zyska szklano-aluminiowe fasady w części biurowej, nowy układ kolorystyczny oraz więcej zieleni.

(Panattoni)

Poleć ten artykuł:

Polecamy