Personalizacja w logistyce e-commerce – case study FM Logistic i Lindt

Personalizacja w logistyce e-commerce – case study FM Logistic i Lindt

Personalizacja produktów coraz częściej wykracza poza branżę odzieżową, jubilerską czy kosmetyczną. Trend dynamicznie rozwija się również w sektorze spożywczym, w którym konsumenci oczekują możliwości tworzenia produktów dopasowanych do indywidualnych preferencji. To wymagające wyzwanie dla producentów, ale też ogromna szansa na budowanie lojalności i wyróżnianie się na rynku. Współpraca FM Logistic z marką Lindt pokazuje, jak precyzyjnie zaprojektowane procesy logistyczne mogą wspierać producenta w realizacji rosnących oczekiwań konsumentów.

Lindt, jeden z wiodących globalnych producentów wyrobów czekoladowych, powierzył FM Logistic kompleksową realizację procesów magazynowych i logistycznych w Polsce. Zakres usług obejmuje składowanie w temperaturze kontrolowanej, co-packing oraz obsługę kanału e-commerce. Operator odpowiada zatem zarówno za standardowe procesy magazynowe, jak i za zadania o wysokim stopniu złożoności, związane z przygotowaniem spersonalizowanych przesyłek

Zaawansowana personalizacja

Sklep internetowy Lindt daje klientom możliwość zakupu gotowych zestawów czekoladek, ale także tworzenia własnych kompozycji. Szeroka paleta konfiguracji – różne rodzaje opakowań, dodatków i elementów dekoracyjnych – wymaga od operatora elastyczności i doskonałej organizacji procesów.
FM Logistic realizuje operacje dla marki Lindt w swoim centrum logistycznym w Będzinie, Powstała tam dedykowana strefa e-commerce, która jest odseparowana od głównej części magazynu zarówno pod względem infrastruktury, jak i systemów IT. Dzięki temu zamówienia realizowane są w trybie zbliżonym do pracy sklepu detalicznego, co zapewnia szybkość i precyzję obsługi. Klienci mają możliwość personalizacji na wielu poziomach: od wyboru ulubionych smaków, przez dobór opakowania, po dedykacje drukowane bezpośrednio na pudełkach lub dodatkowych elementach dekoracyjnych. Spersonalizowane kartki z życzeniami czy ozdobne wstążki sprawiają, że przesyłki zyskują charakter eleganckiego prezentu.

– Personalizowane produkty postrzegane są jako bardziej wartościowe, zarówno dla wręczającego prezent jak i osoby obdarowywanej. Klienci e-sklepu Lindt mają do dyspozycji 35 różnego rodzaju opakowań dopasowanych do okazji lub przeznaczonych do indywidualnej personalizacji. Każdy klient otrzymuje unikalne doświadczenie zakupowe, a to przekłada się bezpośrednio na wzrost lojalności oraz pozytywne opinie o marce – mówi Anna Grochowska, Lindt’s Head of D2C.

Z uwagi na wrażliwość wyrobów czekoladowych, w zamówieniach e-commerce etap dostawy odgrywa kluczową rolę. Aby zagwarantować najwyższą jakość również w okresach letnich, FM Logistic stosuje specjalne wkłady chłodzące, które utrzymują stabilną temperaturę i nie przepuszczają wilgoci aż do momentu doręczenia przesyłki. Dzięki specjalnym rozwiązaniom zabezpieczającym znacznie ograniczono liczbę reklamacji związanych z uszkodzeniami termicznymi i mechanicznymi..

Gwarancja jakości w parze ze zrównoważonym rozwojem

Ze względu na charakter produktów Lindt kluczowe znaczenie mają odpowiednie warunki przechowywania. W magazynie w Będzinie funkcjonują strefy zapewniające kontrolę temperatury i wilgotności. Z uwagi na to, że preparacja odbywa się na poziomie pojedynczych sztuk, bardzo ważne było również odpowiednie zabezpieczenie strefy e-commerce przed pyłami i kurzem oraz wprowadzenie restrykcyjnych norm czystości. Aby zapewnić bezpieczeństwo i jakość produktów wszystko odbywa się zgodnie z procedurami HACCP.

Obiekt w Będzinie spełnia również najwyższe standardy jakości i zrównoważonego rozwoju. Posiada certyfikat LEED Gold, potwierdzający spełnienie restrykcyjnych norm środowiskowych i wysoką efektywność energetyczną. Instalacja fotowoltaiczna na dachu pokrywa znaczną część zapotrzebowania na energię w okresach intensywnego chłodzenia, co jest szczególnie istotne latem, gdy zużycie prądu osiąga najwyższy poziom. Dzięki temu centrum logistyczne nie tylko gwarantuje Lindt bezpieczeństwo i stabilność procesów, ale także zapewnia wymierne korzyści biznesowe i środowiskowe. – Jednym z kryteriów wyboru partnera była zgodność działań z polityką zrównoważonego rozwoju Lindt. Nasz obiekt w Będzinie zapewnia nie tylko stabilne warunki przechowywania, ale też realne oszczędności energetyczne i środowiskowe – podkreśla Dariusz Rurka, Senior Business Development Director w FM Logistic Central Europe.

Co-packing dla zwiększenia efektywności

W ramach kontraktu FM Logistic odpowiada również za konfekcjonowanie produktów Lindt. Strefa co-packingu została wyposażona w nowoczesne systemy automatycznego napełniania i foliowania, które zwiększają efektywność procesów. Dzięki temu operator sprawnie przygotowuje m.in. kalendarze adwentowe, zestawy świąteczne czy zestawy z miksem różnych smaków, tworzone poprzez kompletację cukierków ze zbiorczych opakowań. Usługi obejmują również etykietowanie lokalizacyjne i pakowanie na standy ekspozycyjne, co pozwala elastycznie reagować na sezonowe potrzeby rynku. Operator posiada odpowiednie zasoby ludzkie i zaplecze technologiczne, dzięki czemu Lindt może realizować rosnący wolumen zamówień bez konieczności ponoszenia dodatkowych inwestycji, a elastyczność operacyjna pozwala płynnie reagować na sezonowe szczyty sprzedaży, takie jak okresy świąteczne czy kampanie promocyjne.

Współpraca FM Logistic i Lindt pokazuje, że logistyka może stać się integralną częścią doświadczenia konsumenckiego. Operator nie tylko zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo procesów, ale także wspiera markę w tworzeniu wartości dodanej – od utrzymania jakości przechowywania, przez efektywny co-packing, po zaawansowaną personalizację w e-commerce. Integracja operacji logistycznych pod jednym dachem pozwoliła zoptymalizować koszty, a nowoczesne technologie zastosowane w procesach zwiększyły precyzję i tempo realizacji zamówień. Klienci otrzymują swoje przesyłki szybciej i w nienaruszonym stanie, co dodatkowo wzmacnia zaufanie do marki Lindt.

– Lindt to kolejna prestiżowa marka z sektora FMCG, która powierzyła nam realizację swoich operacji logistycznych. Nasze centra są w pełni przygotowane do świadczenia kompleksowych usług – od magazynowania w warunkach kontrolowanej temperatury, poprzez obsługę kanału e-commerce, aż po zaawansowany co-packing – co umożliwia nam skuteczne odpowiadanie na różnorodne potrzeby naszych klientów. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać globalne marki, takie jak Lindt, zarówno w osiąganiu celów operacyjnych i zwiększaniu efektywności, jak i w realizacji ambitnych założeń zrównoważonego rozwoju – podkreśla Alexandre Amine Soufiani, Managing Director FM Logistic Central Europe.

Poleć ten artykuł:

Polecamy