Platforma Carrier Management System
Dział Zakupów Transportowych w Grupie GEFCO został wyposażony w platformę współpracy CMS – Carrier Management System, która pozwala na zarządzanie podwykonawcami i uruchamianie przetargów on-line w formie aukcji odwrotnych.
To innowacyjne narzędzie, wdrożone we współpracy z CEREZA – firmą doradczą w zakresie zarządzania i IT, optymalizuje zarządzanie przewoźnikami Grupy i zwiększa wydajność działów zakupów w GEFCO.Carrier Management System stanowi część programu TOSCA.
Program został uruchomiony w 2011 r. i ma na celu opracowanie globalnej, skutecznej wizji łańcucha dostaw GEFCO – od dostawców i klientów GEFCO aż po odbiorców końcowych. Ważnym elementem funkcjonalności CMS jest możliwość tworzenia nowych ofert uwzględniających modyfikacje w łańcuchu dostaw klientów, co pozwala firmie GEFCO być bardziej konkurencyjną.Platforma współpracy CMS, została wdrożona we wszystkich europejskich oddziałach Grupy i ma za główne zadanie ułatwienie oraz uporządkowanie pracy działów zakupów transportowych GEFCO.
Dzięki CMS, specjaliści ds. zakupów transportowych GEFCO korzystają z innowacyjnego rozwiązania informatycznego, które pozwala na kierowanie się przy wyborze podwykonawców już nie tylko kryterium cenowym, ale jakością świadczonych przez nich usług.
Przetłumaczone na wiele języków narzędzie pozwala przewoźnikom na zgłaszanie ofert do GEFCO i uczestniczenie w ten sposób w przetargach na regularne przepływy.Platforma opiera się na bazie przewoźników zawierającej wszystkie kryteria konieczne do zidentyfikowania usługodawców najlepiej odpowiadających do wymogom konkretnego zlecenia.Ta wspólna baza, zarzadzana przez działy zakupów operatora, jest również dostępna dla podwykonawców Grupy GEFCO. Dzięki liczbie ponad 8000 zarejestrowanych przewoźników stanowi ona dla GEFCO skuteczne narzędzie zarządzania, zwiększające przejrzystość w kontaktach między różnymi podmiotami i wzmacniające w sposób znaczący kontrolę nad podwykonawcami.