Platforma handlowa Amazon Marketplace
Zasady funkcjonalizowania platformy internetowej Amazon Marketplace.
Każda firma bez względu na wielkość może zaoferować klientom swoje produkty bezpośrednio na stronie internetowej Amazon. Dzięki temu wzrośnie nie tylko liczba produktów dostępnych na...
Każda firma bez względu na wielkość może zaoferować klientom swoje produkty bezpośrednio na stronie internetowej Amazon. Dzięki temu wzrośnie nie tylko liczba produktów dostępnych na platformie, lecz także konkurencja cenowa, a utrzymanie cen maksymalnie atrakcyjnych cen będzie prostsze – a na tym z kolei skorzystają klienci. W 2015 roku za pośrednictwem europejskiej platformy handlowej Amazon zamówiono ponad miliard produktów. Pozostałe korzyści, jakie oferujemy w ramach tej usługi to przetwarzanie płatności, ochrona przed oszustwem, innowacyjny pakiet samoobsługowy, duże natężenie ruchu na stronie oraz sprawna obsługa klienta.
Ile firm i osób prywatnych sprzedaje produkty za pośrednictwem Amazon?
Małe firmy, światowej klasy marki oraz indywidualni sprzedawcy oferują za pośrednictwem Amazon swoje produkty milionom potencjalnych klientów. Ta liczba szybko rośnie: w poprzednich latach na stronę Amazon.co.uk dodano dziesiątki milionów produktów, a obecnie można dzięki niej kupić ponad 120 milionów artykułów z różnych kategorii.
Czy prowadzenie sprzedaży w taki sposób pomoże w rozwoju firmie?
Wiele firm w dużym stopniu zawdzięcza swój rozwój właśnie tej metodzie sprzedaży. Na każdej stronie internetowej Amazon znajduje się lista historii sukcesu uzupełniana o opinie sprzedawców handlujących przez Internet. Niektóre polskie firmy skorzystały z tej usługi, aby otworzyć się na rynek Wielkiej Brytanii, czy Niemiec jeszcze zanim zapewniliśmy tłumaczenie tekstów w języku polskim i wsparcie sprzedawcy.
Czy firma musi być duża, aby mogła sprzedawać za pośrednictwem platformy Amazon Marketplace?
Firmy każdej wielkości – od małych start-upów do powszechnie znanych marek – mogą prowadzić sprzedaż za pośrednictwem Amazon Marketplace. Amazon pomaga pokonać barierę utrudniającą wejście na rynek, aby każdy mógł z łatwością sprzedawać swoje towary nawet w bardzo konkurencyjnym środowisku. Co więcej, za niewielką opłatą Amazon zajmie się całym procesem dystrybucji w ramach usługi FBA.
Ile kosztuje wystawienie produktu na sprzedaż na Amazon Marketplace?
Aby móc korzystać z usług sprzedażowych Selling on Amazon, sprzedawcy zwykle decydują się na skorzystanie z miesięcznego pakietu w cenie 39 euro. W ramach wykupionego planu mogą wystawiać i sprzedawać nieograniczoną liczbę produktów w ciągu miesiąca, co znacznie usprawnia proces sprzedaży i pozwala ograniczyć koszty. Drobnym sprzedawcom dajemy możliwość uiszczenia jednorazowej opłaty za pakiet produktów wystawionych na platformie. Z kolei usługa FBA stanowi model, w którym sprzedawcy płacą prowizję od każdego sprzedanego produktu. Model ten jest wyjątkowo konkurencyjny pod względem cenowym, ale też – co ważniejsze – pozwala uniknąć zamieszania związanego z wysyłką oraz przedstawić ofertę klientom korzystającym z usługi Prime.
Do ilu innych rynków sprzedawcy mogą dotrzeć dzięki Amazon?
Polskie firmy mogą przedstawić swój asortyment na wszystkich europejskich stronach internetowych Amazon: Amazon.co.uk, Amazon.de, Amazon.fr, Amazon.it i Amazon.es i skierować w ten sposób swoją ofertę do milionów klientów.
Na czym polega usługa Fulfilment by Amazon?
Sprzedawca wybiera, do którego magazynu prześle swoje produkty. Dział FBA działający w imieniu sprzedającego zajmuje się pakowaniem, transportem i doręczaniem przesyłek do klientów, dzięki czemu sprzedawca może poświęcić swój czas na przygotowywanie najlepszych produktów, zamiast zmagać się z zawiłościami procesu logistycznego. W zależności od tego, gdzie sprzedawca przechowuje swój asortyment, może być wymagane dokonanie rejestracji płatnika podatku VAT w danym kraju, jeśli wolumen sprzedaży przekracza ustalony próg (np. w Wielkiej Brytanii każda firma z UE, która rocznie przesyła asortyment o wartości przekraczającej 83 000 funtów musi zostać zarejestrowana jako płatnik podatku VAT). Wszystkie szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej. Dodatkowo utworzyliśmy dedykowany dział wsparcia dla sprzedawców.
Jakie jeszcze korzyści można uzyskać dzięki usłudze Fulfilment by Amazon?
Dzięki usłudze FBA sprzedawcy – bez względu na to, jak duże są to firmy – korzystający z platformy FBA mogą zdecydować, że to Amazon dostarczy ich produkty bezpośrednio do klientów. W przypadku zamówień złożonych za pomocą platformy Amazon Marketplace mogą też zaoferować swoim klientom możliwości związane z usługą Amazon Prime, czyli darmową dostawę, proste doręczanie towarów do klientów z całej Europy czy łatwe zwroty. Oferowanie produktów w opcji Prime może pomóc w zwiększeniu sprzedaży.
Czy Amazon zamierza uruchomić polską wersję strony?
Jeszcze nie możemy nic powiedzieć na ten temat.
Co musi zrobić polska firma, aby rozpocząć sprzedaż za pośrednictwem Amazon?
Polska firma może założyć konto w dowolnym momencie, korzystając z weryfikacji telefonicznej i po prostu zacząć sprzedawać! Po dokonaniu rejestracji Amazon sprawdza dane firmy – wymagane jest dostarczenie nieskomplikowanej, ale istotnej dokumentacji, która pozwoli ustalić sytuację prawną firmy oraz określić jej beneficjentów, wskazać dane kontaktowe i uwierzytelnić numery kont bankowych. Amazon udziela wsparcia sprzedającym, dzięki czemu mogą oni uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania. Spółka prowadzi także liczne fora dla sprzedawców, aby pomóc w rozwiązywaniu problemów i sprawić, żeby zwiększanie skali prowadzonego biznesu było maksymalnie szybkie i proste.
Czy polskie firmy mogą spodziewać się promocji, które dodatkowo zachęcą ich do rejestracji?
Wszyscy sprzedawcy, którzy dołączą do platformy Amazon będą mogli przez pierwszy miesiąc bezpłatnie korzystać z opcji profesjonalnej nieograniczonej sprzedaży!