Pociągi drogowe

Firma kurierska TNT Express wykorzystuje pociągi drogowe, złożone z ciągnika siodłowego, naczepy i przyczepy. Pozwala to obniżyć zużycie paliwa oraz emisję spalin.

Składy realizują połączenia między centrum przeładunkowym TNT Express dla krajów nordyckich w szwedzkim Helsingborg a niemieckim Puttgarden. Jeden skład zastępuje – wykorzystywane dotąd – trzy samochody ciężarowe. Poza redukcją kosztów, pociągi drogowe umożliwiają lepszą alokację taboru i organizację pracy kierowców, którzy mogą częściej wracać do domu. Na niezmiennie wysokim poziomie pozostaje jakość usługi oraz czas transportu.

Dotychczas ciężarówki TNT z ładunkami do Norwegii i Szwecji pokonywały całą trasę z Arnhem (Holandia) i Hanoweru (Niemcy) do Helsingborg. Pojazdy i kierowcy przeprawiali się promem w Puttgarden, a następnie kontynuowali 13-godzinną podróż na północ. Obecnie w Puttgarden następuje zamiana naczep i przyczep ze składów docierających z Helsingborg. Przed końcem dnia kierowcy wracają do bazy.

Pociągi drogowe są szeroko wykorzystywane w Australii, Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. W większości krajów UE (w tym w Polsce) istnieje ograniczenie długości zespołu pojazdów do 18,75 m, natomiast w krajach skandynawskich do 25,25 m.

Poleć ten artykuł:

Polecamy