Podsumowanie roku 2017 w branży TSL cz. 3
W cyklu podsumowań 2017 i planów na rok 2018 czas na przedstawicieli firm oponiarskich. Naszymi ekspertami są Janusz Krupa, menedżer marketingu opon użytkowych Goodyear Polska Ukraina i Artur Posłuszny, Product, Marketing and KA Manager w ITR CEE (oficjalny dystrybutor opon...
Optymalizacja działań floty
Janusz Krupa, menedżer marketingu opon użytkowych Goodyear Polska Ukraina
Najważniejsze fakty z pierwszych 10 miesięcy 2017 roku.
– Możemy powiedzieć, że był to udany czas dla Grupy Goodyear. Wprowadziliśmy na rynek wiele nowych rozwiązań i produktów. Na szczególną uwagę zasługuje system Goodyear Proactive Solutions. To gama rozwiązań analitycznych i telemetrycznych, które mają za zadanie pomóc flotom transportowym zwiększyć efektywność biznesową oraz zredukować koszty operacyjne. Poszerzamy ofertę opon oraz ulepszamy tę już istniejącą. Z myślą o długich przebiegach i naczepach niskopodłogowych wzbogaciliśmy linię Goodyear KMAX, nowe rozmiary zyskało portfolio Dunlop SP246, a marka SAVA wprowadziła Cargo 4 HL, umożliwiającą zwiększenie ładowności użytkowej pojazdów. Z kolei Dębica wprowadziła nową linię ogumienia na oś napędową Dębica DRD Traction.
W 2018 roku planujemy…
– Jesteśmy przekonani, że przyszły rok przyniesie nam i naszym klientom równie wiele emocji i pozytywnych wrażeń jak rok 2017. Będzie on kontynuacją obecnie realizowanych działań. Od lat stawiamy na innowacyjne rozwiązania technologiczne, nie tylko spełniające, ale wręcz wyprzedzające oczekiwania klientów i normy prawne oraz wspieranie efektywności flot.
Prognozy rynkowe na rok 2018.
– Sektor transportowy w naszym kraju ma solidne fundamenty. Polska gospodarka znajduje się w fazie stabilnego wzrostu. Powstaje coraz więcej nowych dróg, zwłaszcza ekspresowych i autostrad, a już istniejące szlaki transportowe przechodzą renowacje. 84 procent transportu towarów w Polsce odbywa się drogą lądową, a ten współczynnik będzie jeszcze rósł. Również położenie geograficzne naszego kraju sprzyja rozwojowi całego sektora. Nie pozostaje to bez wpływu na nasz biznes. Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki dostrzegamy wiele możliwości na dalszy, dynamiczny rozwój naszych produktów.
Przewoźnicy stawiają na segment premium
Artur Posłuszny, Product, Marketing and KA Manager w ITR CEE (oficjalny dystrybutor opon Yokohama w Polsce)
Najważniejsze fakty z pierwszych 10 miesięcy 2017 roku.
– Dotychczasowe miesiące oceniamy bardzo pozytywnie. Jednym z najważniejszych wydarzeń było wprowadzenie na rynek nowej opony Yokohama 110L, przeznaczonej dla ciężarówek poruszających się po autostradach. To pierwszy model dla tego segmentu produkowany z zastosowaniem japońskiej technologii BluEarth, dzięki której opona wyróżnia się dobrymi parametrami oszczędności paliwa. Poza tym systematycznie aktualizujemy ofertę opon dedykowanych przewoźnikom drogowym. Przykładem jest poszerzenie gamy rozmiarów opony dostawczej W.drive WY01 – z udoskonaloną mieszanką gumy i zachowanym wzorem bieżnika, zapewniającej zoptymalizowane prowadzenie i hamowanie na mokrej nawierzchni.
W 2018 roku planujemy…
– W nadchodzącym roku na polskim rynku pojawi się pięć nowych rozmiarów całorocznego modelu (z symbolem 3PMSF) na oś napędową 704R dedykowanego dla przewozów regionalnych, wyróżniającego się niskim poziomem hałasu. Firmy transportowe ucieszy rozszerzenie o kolejne rozmiary „zimowek” 901ZS, przeznaczonych na oś kierowaną. W produkcji obu tych modeli zastosowano technologię Zenvironment, wykorzystującą nowy profil karkasu oraz konstrukcję wewnętrznej wkładki, przeciwdziałającej starzeniu się opony. Jedną z nowości będzie opona ciężarowa na oś napędową 707L przeznaczona do eksploatacji na autostradach. W segmencie ogumienia dostawczego zadebiutuje opona RY55, udoskonalona wersja RY818, której charakterystyczną cechą jest trwałość oraz odporność na obciążenia dynamiczne.
Prognozy rynkowe na rok 2018.
– Europejski rynek opon ciężarowych w pierwszym kwartale 2017 roku odnotował 15 procentowy wzrost, co pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Przewidujemy, że także w Polsce nadchodzący rok będzie stabilny z tendencją wzrostową, związaną z większą liczbą pojazdów i flot na polskich drogach. Rynek opon do samochodów ciężarowych się zmienia. Jeszcze kilka lat temu najwyższe wartości sprzedaży odnotowywały opony z segmentu ekonomicznego, obecnie właściciele firm transportowych coraz częściej sięgają po ogumienie klasy premium, ze względu na ich jakość, stosowane technologie i rozwiązania. Przewoźnicy zwracają uwagę na uzyskiwane przebiegi i opory toczenia. Te ostatnie stały się najważniejszym kryterium dla 80 procent polskich nabywców, dążących do zwiększania efektywności prowadzonej działalności. Oby ta tendencja została utrzymana także w kolejnych latach.