Poland & CEE Retail Summit 2017
Już po raz dziewiąty reprezentanci polskiego handlu, wiodących sieci handlowych i producentów FMCG spotkali się podczas Poland & CEE Retail Summit.
W spotkaniu w dniach 29-30 marca br. w Warszawie udział wzięło 1200 uczestników z 430 firm, w tym ponad 220 przedstawicieli 66 sieci handlowych oraz reprezentantów ponad 160 firm – producentów FMCG i dóbr trwałych.
Ostatnie miesiące to okres dynamicznych zmian i zjawisk, które sprawiły, że w polskim handlu „nic nie będzie już takie jak dawniej”. Głównym tematem spotkania były rozważania nad tym, w jaki sposób dokonująca się na naszych oczach transformacja sektora wpłynie na strategie największych sieci, plany wiodących producentów, rozwój e-handlu czy trendy.
Podczas uroczystej Gali towarzyszącej Poland & CEE Retail Summit 2017 zostały rozdane nagrody „Retailer of the Year 2016. Wybrany przez Dostawców”, nagradzające najlepsze sieci handlowe w najważniejszych formatach przez dostawców – producentów FMCG i dóbr trwałych.
W tym roku organizator przygotował pięć kategorii, w których odbywało się głosowanie: sieci multiformatowe, supermarkety, dyskonty, sklepy małego formatu oraz hurtownicy i dystrybutorzy. Wśród kryteriów ocenianych w ramach plebiscytu znajdują się m.in.: wizerunek i działania promocyjne sieci, współpraca przy rozwoju biznesu, współpraca z zespołem sieci, warunki handlowe, współpraca w łańcuchu dostaw.
Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach zostali:
- „Retailer of the Year 2016” w kategorii Sieci Multiformatowe: Carrefour Polska
- „Retailer of the Year 2016” w kategorii Supermarkety: Intermarché
- „Retailer of the Year 2016” w kategorii Dyskonty: Biedronka
- „Retailer of the Year 2016” w kategorii Sklepy Małego Formatu: Żabka
- „Retailer of the Year 2016” w kategorii Hurtownicy i Dystrybutorzy: Selgros Cash&Carry
- Nagroda Główna „Retailer of the Year 2016” – Sieć Handlowa Roku: Biedronka