Promotech ma spółkę w Niemczech
Promotech Deutschland GmbH to najnowsza spółka-córka białostockiego Promotechu. Producent innowacyjnych narzędzi i automatów spawalniczych postanowił rozpocząć ekspansję na rynku naszych zachodnich sąsiadów na poważnie.
Promotech sprzedawał swoje produkty w Niemczech już od lat – Jednak cały czas była to sprzedaż jedynie incydentalna, co nas nie satysfakcjonowało – przyznaje Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu. – W końcu rynek niemiecki to najbardziej uprzemysłowiony i najbogatszy rynek w Europie i jeden z najważniejszych na świecie. Dodatkowo, w tej chwili nie ma na tym rynku żadnego producenta urządzeń małej mechanizacji spawania takich, jak np. wózki spawalnicze.
Właściwy człowiek na właściwym miejscu
Aby skutecznie działać na niemieckim rynku, Promotech stworzył spółkę, której zadaniem jest m.in. rozbudowa sieci i wzrost sprzedaży maszyn na rynkach państw niemieckojęzycznych. Do skutecznego stworzenia struktury niezbędni są oczywiście odpowiedni ludzie. Właściwą osobą okazał się się Tobias Leicher, specjalista od rynku spawalniczego, z którym Promotech nawiązał bezpośrednią współpracę jeszcze w 2018 r., podczas jednych z branżowych targów w Niemczech. To wtedy plany utworzenia własnej spółki-córki, która zajęłaby się budowaniem marki Promotech na niemieckojęzycznych rynkach tj., Niemiec, Austrii i Szwajcarii (w skrócie zwanych DACH) oraz dystrybucją i serwisem maszyn w tych krajach – zyskały realne kształty.
– Już po kilku pierwszych spotkaniach wydawało się, że nowa firma Promotech Deutschland powstanie w kilka miesięcy. Jednak przyszła pandemia i choć sprzedaż na rynki DACH rozwijała się sukcesywnie, to z punktu widzenia naszego nowego projektu wszystko musiało poczekać – opowiada Bogdan Zaleski.
Wreszcie gotowi
Latem 2021 ostatecznie zarejestrowano spółkę Promotech Deutschland GmbH, a na jej siedzibę wybrano Aulendorf w południowych Niemczech, skąd łatwo prowadzić obsługę handlową Niemiec oraz Szwajcarii i Austrii. W sierpniu do firmy do łączył drugi doświadczony handlowiec – Thomas Schmidt, który zajmuje się obsługą centralnych i północnych Niemiec.
– Jesteśmy ogromnie zadowoleni, tym bardziej, że posiadanie zagranicznych oddziałów kreujących markę Promotech oraz generujących sprzedaż jest niesłychanie istotne dla przyszłości naszej firmy – mówi Bohdan Zaleski. – Dzięki współpracy z Tobiasem Leicherem w tym roku wysłaliśmy do niemieckich, austriackich i szwajcarskich kontrahentów dziesiątki ofert, których cześć już zaowocowała zamówieniami. Jestem przekonany, że nasz nowy oddział w Niemczech bardzo szybko stanie się największą i najważniejszą zagraniczną spółką Promotechu.