Przedsiębiorstwa z branży wytwórczej innowatorami technologicznymi

Motorola Solutions przedstawiła wyniki najnowszych badań nad przyszłym użyciem technologii komunikacyjnych w regionie EMEA.

Z raportu wynika, że branża wytwórcza jest postrzegana jako ważne źródło inspiracji przez inne sektory, ustępując pod tym względem tylko branżom telekomunikacyjnej i medialnej. 28 proc. respondentów stwierdziło, że szukają inspiracji technologicznych w branży wytwórczej, która wyprzedziła takie sektory, jak transport i logistyka (23 proc.) oraz usługi profesjonalne (19 proc.).

Tylko 17 proc. przedstawicieli branży wytwórczej uważa się za innowatorów, w porównaniu z 24 proc. firm z branży budowlanej i 22 proc. z transportowo-logistycznej. Niemal połowa przedsiębiorstw wytwórczych (45 proc.) używa cloud computing lub oprogramowania jako usługi, a 43 proc. — komunikacji zunifikowanej. Sektor ten wykorzystuje też w największym stopniu wideokonferencje, takie jak technologie telepresence.

Sektor wytwórczy cechuje wysoki stopień wykorzystania pracy zdalnej w sektorze wytwórczym – 92 proc. używa zdalnego dostępu, 97 proc. wykorzystuje aplikacje do udostępniania danych, a 47 proc. stosuje technologie sprzedaży terenowej. Widać też duże zainteresowanie śledzeniem aktywów. 43 proc. respondentów używa obecnie technologii śledzenia aktywów, a spośród tych, którzy jeszcze z niej, niema dwie trzecie (65 proc.) są zainteresowane wdrożeniem jej w przyszłości.

Wyniki oparte są na sondażu 267 organizacji z krajów regionu EMEA: Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Norwegii, Rosji, Arabii Saudyjskiej, Republiki Południowej Afryki, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Badanie przeprowadziła agencja IDC.

Poleć ten artykuł:

Polecamy