Ramy transportowe dla intensywnej produkcji i współpracy z AMR
Firma STILL poszerza ofertę stanowiących element zestawów transportowych ram LiftRunner o produkty służące do optymalizacji zaopatrzenia linii produkcyjnych oraz ramy zdolne do współpracy z AMR.
Ciągniki elektryczne z ramami lub trolejami są coraz częściej wykorzystywane do zaopatrzenia linii produkcyjnych. Rozwiązanie to pozwala ograniczyć liczbę pojazdów potrzebnych do realizacji zadań, przekładając się na ograniczenie natężenia ruchu, zmniejszenie liczby niebezpiecznych sytuacji i ograniczenie całkowitego kosztu funkcjonowania floty. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, firma STILL poszerza swoją ofertę ram transportowych o:
- pozwalające radykalnie zwiększyć pojemność zestawów transportowych ramy BX
- oraz zdolne do współpracy z AMR ramy PE i PH.
Ramy transportowe BX – większa pojemność przy tej samej długości pociągu
Ramy BX powstały z myślą o zwiększeniu ładowności zestawów transportowych przy zachowaniu tej samej długości. Cel ten udało się zrealizować dzięki asymetrycznie przesuniętej osi oraz składanemu dyszlowi ram. Zastosowane rozwiązania pozwalają zwiększyć liczbę holowanych przyczep z czterech do sześciu, a w niektórych przypadkach – nawet do ośmiu. Ilość ładunku transportowanego w ramach jednego przejazdu zwiększa się tym samym o 50 do 100 procent. Co istotne, wyposażony w ramy STILL BX zestaw transportowy jest w stanie wykonać obrót o 180 stopni w korytarzu szerokości 4,5 metra.
Ramy transportowe PE i PH – automatyzacja zaopatrzenia linii produkcyjnej
Wyróżnikiem ram transportowych PE i PH jest elastyczność pozwalająca wydajnie obsługiwać zróżnicowane nośniki ładunków oraz skutecznie wpisywać się w procesy intralogistyczne, niezależnie od tego, jak są one zorganizowane.
- Przeznaczone od użytku wewnątrz budynków ramy PE charakteryzuje ładowność do 1000 kg na przyczepę.
- Zabezpieczone przed warunkami atmosferycznymi, zdolne przewozić do 1,6 t oraz wyposażone w duże koła i oświetlenie ramy PH sprawdzają się natomiast w pracy na zewnątrz.
Dla możliwości dostosowania ram do specyfiki trolejów decydująca jest przesuwana kolumna centralna ramy. O prostocie wprowadzania nośników ładunku na ramę stanowią: możliwość załadunku z obu stron zestawu transportowego oraz wysuwane profile podnoszące. Ich zastosowanie w konstrukcji ramy umożliwia także pobieranie ładunków z pojazdów klasy AMR. – Wymagania naszych klientów stają się coraz bardziej złożone i niestandardowe. Produkcja staje się bardziej elastyczna, a wielkości partii – coraz mniejsze. Możliwość zastosowania ram transportowych ze zróżnicowanymi nośnikami ładunku oraz nowe funkcje naszych premierowych produktów dają możliwość dostosowania systemu ram transportowych STILL LiftRunner do specyficznych potrzeb przedsiębiorstwa – podsumowuje Rafał Pańczyk, Advanced Applications Manager STILL Polska.