Reforma kolejnictwa w Chinach szansą dla dostawców taboru

Reforma kolejnictwa w Chinach szansą dla dostawców taboru

Ministerstwo Transportu Chin uprościło procedurę uzyskiwania licencji i pozwoleń dla zagranicznych dostawców taboru kolejowego. Ma to przyczynić się do przejrzystości i standaryzacji rynku kolejowego w Chinach.

Jest to kontynuacja reform w chińskim kolejnictwie po aferze korupcyjnej, która miała miejsce w połowie ubr., kiedy to wyrzucono ministra ds. kolejnictwa Liu Zhijun i rozwiązano ten resort przekazując jego kompetencje ministerstwu transportu.

 

Od 1 stycznia br. już nie zagraniczne firmy muszą się ubiegać o pozwolenie na eksportowanie taboru kolejowego do Chin, lecz chińskie przedsiębiorstwa chcące sprowadzać ten tabor. Licencja taka będzie ważna pięć lat.

 

Reformy te mają się przyczynić do rozwoju transportu kolejowego w Chinach. Rząd chiński przyjął plan rozwoju sieci kolejowych w 37 głównych krajach do 2020 roku, który dotyczy 10 tys. km tras i ma kosztować 658 mld dolarów.

 

Jednocześnie Chiny nadal inwestują w rozwój szybkich kolei i są krajem, który posiada 10 463 km tras szybkiej kolei – najwięcej na świecie, a do 2020 roku ma ich przybić jeszcze 6 000 km.

Poleć ten artykuł:

Polecamy