Regały kartonowe ID Logistics

Regały kartonowe ID Logistics

ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych, specjalizujący się w logistyce kontraktowej, uruchomił w Hiszpanii magazyn e-commerce dla Grupy Cortefiel, jednej z największych firm odzieżowych na świecie. Magazyn centralizuje obsługę logistyczną sklepów internetowych prowadzonych przez Grupę.

W magazynie zastosowano nowoczesne rozwiązania, wspierające procesy przyjęcia towaru, magazynowania, kompletacji, pakowania, dystrybucji i zwrotów. Ciekawym rozwiązaniem, stosowanym w detail pickingu, są regały kartonowe, na których są składowane towary. Ich koncepcję przygotowali specjaliści ID Logistics. Kartonowe regały wspierają kompletację różnego typu i ilości zamówień. Pozwalają na elastyczne zagospodarowanie przestrzeni magazynowej oraz optymalizują koszty. Rozwiązanie, zgodnie z programem zrównoważonego rozwoju, jest przyjazne środowisku. Tego typu kartonowe regały są już wykorzystywane w innych magazynach e-commerce prowadzonych dla klientów w Hiszpanii i Brazylii.

 

Nowy, dedykowany magazyn e-commerce Grupy Cortefiel położony jest w Tarancón (prowincja Cuenca w środkowej Hiszpanii). Jego powierzchnia operacyjna wynosi 25 tys. m², docelowo zatrudnienie znajdzie tu 120 osób. ID Logistics, zarządzając platformą, odpowiada za obsługę logistyczną zamówień składanych w sklepach internetowych pięciu czołowych marek odzieżowych należących Grupy Cortefiel, czyli Springfield, Cortefiel, Pedro del Hierro, Women’secret oraz Fifty Factory (outlet). Do klientów dokonujących zakupów on-line stąd wysyłane są, m.in. odzież, różnego typu akcesoria i obuwie. Obiekt operacyjnie uruchomiony został w kwietniu 2016.

 

Platforma e-commerce Grupy Cortefiel w Tarancón, ze względu na dużą powierzchnię operacyjną i możliwości obsługi logistycznej, zapewnia realizację bieżących zamówień, będzie też wspierać rozbudowę tego kanału sprzedaży w przyszłości. W Hiszpanii ID Logistics odpowiada także za zarządzanie Centralnym Magazynem Grupy Cortefiel.

 

Grupa Cortefiel, która powstała w 1880 roku jako firma rodzinna prowadząca sklep pasmanteryjny, w latach 40. rozszerzyła swoją działalność o produkcję tekstylną i eksport. W latach 80. wykreowała i wprowadziła na rynek marki własne, rozpoczęła też międzynarodową ekspansję, głównie w Europie i Meksyku oraz, w ramach franczyzy, także na innych rynkach. W 2000 roku Grupa Cortefiel uruchomiła sklep internetowy marki odzieżowej Women’secret. W 2010 roku sprzedaż e-commerce została skonsolidowana w ramach SPF.com, firma uruchomiła też sklepy internetowe dla marek Pedro del Hierro i Fifty Factory. Dziś Grupa Cortefiel jest obecna w 86 krajach, gdzie działa 2200 punktów sprzedaży marek Cortefiel, Springfield, Women’secret i Pedro del Hierro oraz sieć sklepów outletowych Fifty Factory.

Poleć ten artykuł:

Polecamy