Regularne kontenerowe połączenia między polskimi portami a Warszawą
PKP CARGO zwiększa liczbę stałych połączeń kontenerowych między portami a stolicą do czterech tygodniowo. Są to tzw. pociągi operatorskie, kursujące w/g stałego rozkładu jazdy, skorelowanego z zawinięciami statków do portów. To rozwiązanie jest bardzo dobrą alternatywą dla transportu samochodowego.
Pociąg operatorski to regularne połączenie kontenerowe według ustalonego rozkładu. Połączenia realizowane przez Grupę PKP CARGO są dostosowane do zawinięć statków do portów, zgodnie z zamysłem przedłużania transportu morskiego w głąb kraju. Pociągi te kursują bez względu na poziom zapełnienia wagonów. Jeden skłąd może zabrać 86 TEU (kontenerów 20-stopowych).
Grupa PKP CARGO realizuje obecnie trzy połączenia operatorskie z polskich portów. Poza połączeniem ze stolicą, PKP CARGO wozi w ten sposób kontenery do Pozania i Gliwiwic, w obu przypadkach po trzy razy tygodniowo w imporcie i eksporcie.
Część zleceń Grupa PKP CARGO wykonuje w systemie „port to door”. W praktyce oznacza to połączenie transportu kolejowego z samochodowym. W ramach obsługi Grupa PKP CARGO odbiera kontener z portu, przewozi go pociągiem do terminala, a następnie przeładowuje na samochód i o wskazanej godzinie dostarcza do klienta. Analogiczne rozwiązanie jest stosowane w odwrotnym kierunku.