Rekordowy styczeń w Małaszewiczach

Rekordowy styczeń w Małaszewiczach

Dynamika pracy przewozowej w Małaszewiczach, realizowana na infrastrukturze zarządzanej przez zarządcę infrastruktury kolejowej CARGOTOR, utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie.

W styczniu 2022 roku Spółka CARGOTOR zanotowała r/r w obrocie wagonowym 25% wzrost przewozów po torze szerokim 1525 mm oraz 11% wzrost po torze normalnym 1435 mm. Tak dobrych rezultatów dla stycznia danego roku Spółka nie notowała od daty jej powstania w 2013 roku.

Rosnące zainteresowanie sprawia, że rozbudowa terminalu jest kwestią coraz bardziej palącą. 19 stycznia 2022 r. CARGOTOR złożył do CINEA (Europejska Agencja Wykonawcza ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska) wniosek o dofinansowanie w ramach konkursu CEF Transport 2021 inwestycji pn. „Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze na granicy UE z Białorusią”.

Projekt obejmuje kompleksową modernizację i rozbudowę infrastruktury kolejowej. Remont torów pozwoli na przyjmowanie pociągów o długości 1050 m dla standardu 1520 mm i 750 m dla standardu 1435 mm. Zwiększy się również prędkość pociągów z 20 do 40 km/h. To wszystko sprawi, że znaczenie Parku Logistycznego Małaszewicze jako jednego z najważniejszych punktów przeładunkowych w Europie jeszcze bardziej wzrośnie.

Poleć ten artykuł:

Polecamy